بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

برگزاری جلسه آموزشی آخرین ضوابط و بخشنامه های مرتبط با تهیه طرح های هادی روستایی

تاریخ ارسال : 1403/02/10

برگزاری جلسه آموزشی آخرین ضوابط و بخشنامه های مرتبط با تهیه طرح های هادی روستایی

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان همدان، جلسه آموزشی در خصوص آخرین ضوابط و بخشنامه های مرتبط با تهیه طرح های هادی روستایی و بررسی عملکرد بنیاد مسکن با حضور خویینی مدیرکل دفترامورفنی،عبدی نژاد رئیس مطالعات عمران روستایی بنیاد مسکن،امیری مسئول خدمات فنی معاونت عمران روستائی بنیاد مسکن ،مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان و مدیران شهرستان ها و کارشناسان مربوطه برگزار شد. 

 

در این جلسه آموزشی که با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان بنیاد استان با آخرین ضوابط و بخشنامه های مرتبط با تهیه طرح های هادی روستایی برگزار شد، خویینی مدیرکل دفتر امورفنی، به جایگاه قانونی تهیه طرح هادی اشاره کرد و وظایف قانونی تعریف شده در اساسنامه بنیاد را مورد بررسی قرار داد و با تاکید براین موضوع اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد در زمینه تهیه طرح‌های عمرانی روستایی به طور کامل عنوان کرد. 

 

در ادامه عبدی نژاد رئیس مطالعات عمران روستایی بنیاد مسکن ، چالشها ، مسائل و مشکلات درونی و بیرونی بنیاد در فرایند تهیه و تصویب طرحها را مورد بررسی قرار داد و راهکارهای لازم را ارائه کرد و نیز اهم بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ های ابلاغی تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ را بیان کرد. 

وی در ادامه نکات اساسی قابل توجه دستگاه‌های نظارتی را مطرح نمود و عملکرد و پیشرفت فیزیکی تهیه طرح‌های هادی و بازنگری مربوط به سال‌های اعتباری ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ را بر اساس تحقق پذیری اهداف برنامه و پیشرفت فیزیکی به تفکیک فعالیت و کنترل پروژه بررسی کرد. 

 

بررسی تغییرات ایجاد شده در سامانه اطلاعات عمران روستایی (سماع) موضوع دیگر جلسه بود که مطرح شد و همچنین عملکرد استان در سامانه یکپارچه انتخاب مشاور ( سیما) مورد بررسی قرار گرفت. 

در ادامه جلسه امیری مسئول خدمات فنی معاونت عمران روستائی بنیاد مسکن موارد و موضوعات و سوالات مطرح شده مدیران را مورد بررسی قرارداد و پاسخ گفت و نیز مروری بر موارد گفته شده در جلسه داشت.

 

در پایان جلسه رضایی مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ضمن تقدیر از حضور میهمانان دفتر مرکزی در استان ، برگزاری این جلسه آموزشی را بسیار کاربردی و مطلوب دانست و گفت، امید است که مدیران و کارشناسان استان بیشترین بهره را از این جلسه برده باشند و تمامی موارد مطرح شده را با دقت و توجه خاص در برنامه کاری خود قرار دهند .

 

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • برگزاری
  • جلسه
  • آموزشی
  • آخرین
  • ضوابط
  • بخشنامه
  • های
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (3)

نظر شما در مورد برگزاری جلسه آموزشی آخرین ضوابط و بخشنامه های مرتبط با تهیه طرح های هادی روستایی چیست؟

سوال: