بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان: واگذاری زمین رایگان به 130 خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت

تاریخ ارسال : 1403/02/10

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان: واگذاری زمین رایگان به 130 خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان در مراسمی باحضور معاون وزیرراه و شهرسازی از واگذاری 65 قطعه بالای 200 متر به 130 خانوار شهرستان دلفان خبر داد.

پویاتابعی گفت: ۶۵ قطعه مسکونی در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان دلفان به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان بر ضرورت تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان تاکید نموده و افزود: موفقیت در اجرای این طرح بامشارکت و همکاری مردم امکان پذیر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعت در کشور اظهار کرد: اگر کشوری پهناور باشد اما خالی از سکنه ارزشی ندارد، در فرهنگ اقوام مختلف به ویژه قوم لر، جمعیت خانواده بسیارمهم است.

وی گفت: در شرایط اقتصادی کشور مسکن یکی از کالاهایی است که خانواده‌ هایی که قصد فرزند آوری دارند را اذیت می‌کند، به همین دلیل دولت سعی کرد این نقیصه و مانع را از سر راه مردم بردارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: طبق این قانون به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد زمین واگذار می‌شود، حتی این قانون تبصره‌ای هم دارد که بر اساس آن ۵۰ درصد زمین به اسم مادر است.

ارسلان مالکی گفت: نکته دیگر اینکه در استان‌ها زمین مورد نیاز متناسب با اقتضا فرهنگ زندگی واگذار شود، به عنوان نمونه در شهرستان دلفان زمین ۳۰۰ متری واگذار شده است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن هم افزود: در طرح نهضت ملی مسکن دولت در بحث تسهیلات، آماده‌سازی زمین و خدمات زیر بنایی ورود جدی دارد، چون نمی‌شود با تامین زمین بقیه کارها را رها کرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن از ۴ میلیون مسکنی که رئیس جمهور وعده داد بود تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار واحد شروع شده است.

مالکی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن دو مدل انبوه سازی و یک مدل مردم سازی داریم، گفت: تجربه در استان‌های مختلف نشان داده است در نهضت ملی مسکن اگر مردم سازنده را انتخاب کنند کارها سریع تر پیش می‌رود.

مالکی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت ساخت به عهده دولت نیست، عنوان کرد: در لرستان متاسفانه وضعیت تامین زمین سخت‌تر است، که این موضوع در جلسه شورای مسکن استان لرستان مطرح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بحث تامین زمین اگر شهرستان پای کار بیاید و مردم مشارکت کنند سرعت ساخت بیشتر می‌شود.مالکی تاکید کرد: باید در خصوص تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در لرستان حرکت حدی اتفاق بیفتد تا فرصت از دست رفته جبران شود.

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • مدیرکل
  • بنیادمسکن
  • انقلاب
  • اسلامی لرستان:
  • واگذاری
  • زمین
  • رایگان
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
  • معاون وزیر راه و شهرسازی
حوزه متولی :
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان: واگذاری زمین رایگان به 130 خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت چیست؟

سوال: