بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان خبر داد: بهره‌برداری از 2هزار مسکن روستایی تا پایان امسال

تاریخ ارسال : 1403/01/25

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان خبر داد: بهره‌برداری از 2هزار مسکن روستایی تا پایان امسال

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: هدف گذاری شده تا پایان سال 1403 بالغ بر 2 هزار واحد مسکن روستایی را به بهره‌برداری برسد.

شهریار نوری‌زاده ، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور خانه‌دار کردن نیازمندان روی کار آمده است، گفت: هدف‌گذاری احداث مسکن در سال گذشته، ۱۶ هزار واحد مسکونی بوده که ۲۱ هزار واحد احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی، سهمیه مسکن روستایی افزایش یافته و تسهیلات کم‌بهره درنظر گرفته شده است، افزود: به مناسبت فرا رسیدن دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳۰ طرح هادی روستایی در هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: اجرای پروژه «نهضت ملی مسکن» در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه و بندرکنگ، حاجی آباد و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان میناب «کوهستک» بالغ بر ۶ هزارو ۳۳۴ واحد مسکونی در حال ساخت داریم که این موارد به عنوان فعالیت های عمده بنیاد مسکن هرمزگان در باب احداث مسکن به شمار می‌آید. 

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان، اجرای پروژه «نهضت ملی مسکن» یکی از مهم‌ترین تعهدات دولت سیزدهم نسبت به مردم در جهت ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به آنان است.  

نوری‌زاده با بیان اینکه بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس در ۹ فاز عملیات اجرایی آن را در دست اقدام داریم، گفت: هدف این است که بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳، بالغ بر یک‌هزار واحد مسکونی دیگر به متقاضیان نهضت ملی مسکونی تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان این است که هر ۶ ماه یکبار هر کدام از واحدهای مسکونی که در مرحله نازک کاری هستند، را به تحویل دهیم. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان یادآور شد: سال گذشته با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بالغ بر ۱۶۰ واحد مسکونی در فاز اول شهرک پیامبراعظم در بخش «نهضت ملی مسکن» به مردم تحویل دادیم.

نوری‌زاده عنوان کرد: در پایان سال گذشته با سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان، بالغ بر ۹ هزار واحد مسکونی روستایی را به بهره‌برداری رساندیم. 

وی بیان داشت: باتوجه به هدفگذاری انجام‌شده توسط استاندار هرمزگان، قرار این بود که حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی را از طریق تپه‌های روستایی تفکیک کنیم و در طی این چهار سال تحویل مردم دهیم.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی هرمزگان در ادامه گفت: درحال حاضر با پیگیری استاندار هرمزگان و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله منابع طبیعی، در ۳۰۰ روستایی که متقاضی زمین بودند با فرمانداران نیز صورتجلسه انجام شد و از این تعداد حدود ۲۹۶ روستا را در شورای برنامه‌ریزی تصویب کردیم.

 نوری‌زاده همچنین افزود: بالغ بر ۱۵۰ هزار قطعه زمین را برای افق ۱۰ ساله روستائیان برنامه‌ریزی کردیم.

وی در ادامه ابراز داشت: ۱۵۰ هزار قطعه اراضی تفکیک‌شده در روستاهای سطح استان همزمان در سامانه راه و شهرسازی بارگزاری می‌کنیم، متقاضیان در سامانه جهش تولید مسکن ثبت نام کنند و از طریق راه و شهرسازی به بنیاد مسکن معرفی می‌شوند و ما به صورت رایگان اراضی ۹۹ ساله دراختیار مردم قرار می‌دهیم.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی هرمزگان ابراز داشت: با توجه به هماهنگی انجام‌شده در شورای عالی مسکن برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کم‌برخوردار و روستاهای سطح استان و کشور که توانایی بازپرداخت تسهیلات با سود بالا را ندارند در چنین شرایطی آنان می توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله و سفته زنجیره‌ای استفاده کنند.

نوری‌زاده گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز از طریق شهرداری پروانه ساخت را دریافت می‌کنند و در روستاهای سطح استان پروانه ساخت توسط شورا و دهیار صادر و به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارسال می‌شود که پس از تشکیل پرونده در اداره بنیاد مسکن به بانک‌های عامل ارجاع داده می‌شود. 

وی عنوان کرد: اراضی واگذاری به روستائیان در قالب طرح‌های تفکیکی، الحاق یا میان‌بافتی به مردم واگذار می‌کنیم، همزمان با آن سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان توسط دولت به تصویب رسید و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت ۳۵۰ میلیون تومانی است همزمان با اینکه این اراضی را به مردم تحویل دهیم، متقاضیان باید تشکیل پرونده دهند و پس از آنکه به شعب ما در استان معرفی شدند آنان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کنیم تا نیاز مسکن متقاضیان با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت برآورده شود.  

نوری‌زاده افزود: هدفگذاری کردیم تا پایان سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲ هزار واحد مسکن روستایی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت باید در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی باشد، یادآور شد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون، بالغ بر ۵۴ درصد از روستاها مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در پایان گفت: مهم‌ترین اقدامی که باید به فوریت انجام شود، صدور اسناد مالکیت واحد‌های مسکونی روستایی می‌باشد، البته در حوزه اسناد اراضی کشاورزی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

موضوع خبر :
  • مدیرکل
  • بنیاد
  • مسکن
  • هرمزگان
  • خبر
  • داد:
  • بهره‌برداری
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان خبر داد: بهره‌برداری از 2هزار مسکن روستایی تا پایان امسال چیست؟

سوال: