بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد: اولویت اول بنیاد مسکن ساخت مسکن محرومین است

تاریخ ارسال : 1402/10/27

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد: اولویت اول بنیاد مسکن ساخت مسکن محرومین است

 

 

سومین نشست هم اندیشی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد رییس شورای مرکزی و نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، مهندس صالحی رئیس بنیاد مسکن و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه استان های سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد با بیان اینکه شرایط بنیاد مسکن نسبت به گذشته تغییر کرده افزود: امروز در حالی مجموع فعالیت های بنیاد مسکن را پیش می بریم که هیچ چالش و تنشی را با دولت، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفتر مقام معظم رهبری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نداریم و همه سازمان ها همراه و همدل و مشوق هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن اظهار داشت: با تعامل خوبی که رییس بنیاد مسکن و معاونین و مدیران کل استانها دارند، امروز شاهد صدور مصوبات بسیار ارزشمندی هستیم. مصوباتی که در برنامه هفتم توسعه و برنامه 1403 در مصوبات دولت درخصوص بنیاد مسکن می گذرد، هر کدام دایره فعالیت های بنیاد مسکن را گسترش می دهند.

 

وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در دهم دی ماه سال جاری افزود: این مصوبه 4 بند دارد، و در هر بند آن نقشی که برای بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است، که بسیار بی بدیل است. اول اینکه تا پایان برنامه توسعه هفتم طرح منظومه های روستایی در سراسر کشور اجرایی شود. این موضوع باعث شد اداره کل ویژه زیر نظر رئیس بنیاد مسکن در شورای مرکزی به تصویب برسانیم تا ایشان بتوانند موضوع را راهبری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد ضمن بیان اینکه هدف اول بنیاد مسکن ساخت مسکن محرومین است، افزود: در حال حاضر اولویت اول بنیاد مسکن محرومین است. در گذشته کارهای خوبی انجام شده اما برنامه ها خیلی مدون نبوده، در حال حاضر برنامه پنجم در حال تدوین و نهایی شدن است که ما باید همگام با توسعه هفتم برنامه را پیش ببریم.

 

ایشان ادامه داد: اخیرا در جلسه نهادهای وابسته به رهبری رهنمودی مطرح شد که خواستگاه آن مقام معظم رهبری بود. در آن رهنمود عنوان شده بود، کار ساخت و ساز برای بنیاد مسکن است، هر نهادی هم که کار ساخت دارد باید به بنیاد مسکن واگذار کند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به خبر اخیر رییس بنیاد مسکن افزود: طبق توافقی که بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی داشته مقرر شده با توجه به منابعی که سازمان بهزیستی در اختیار دارد حدود 160 هزار واحد مسکن برای افراد تحت پوشش آن سازمان در سراسر کشور بسازیم.

 

وی افزود: ما همه اوامر مقام معظم رهبری را اجرا می کنیم و مسئولین دفاتر نماینده ولی فقیه در استانها باید به مردم اطلاع رسانی کنند که این امکانات را ایشان برای آنها محیا کرده است.

 

ما باید اصول انقلاب را استحکام ببخشیم. دولت وعده داده که 4 میلیون مسکن در دولت سیزدهم ساخته خواهد شد، در این راستا بنیاد مسکن ساخت دو میلیون و پانصد هزار واحد را به عهده گرفته است. سرمایه های ما باید پایه های نظام را تقویت کند.

 

ایشان با بیان اینکه بیشتر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از طریق پژوهشکده سوانح طبیعی که تنها مرجع تخصصی در کشور است انجام می شود، ادامه داد: در بنیاد مسکن در آستانه تحول هستیم، فعالیت های بنیاد مسکن پشتوانه علمی و پژوهشی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد افزود: در حال حاضر حدود یک سوم مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه تحصیلات دانشگاهی و حوزوی همزمان دارند، و سابقه مدیرکلی استان و کارهای اجرایی و فرهنگی بسیار دارند و به صورت مداوم در بنیاد مسکن حضور دارند. در استانها کار اجرایی را مدیرکل بنیاد انجام می دهد و مسئولین دفاتر باید کارهای فرهنگی را انجام دهند و مردم را بسیج کنند تا به حساب 100 امام(ره) کمک کنند تا از این طریق بتوانیم برای محرومین مسکن بسازیم.

 

ایشان ادامه داد: مسئولین دفاتر حتماً باید در شورای معاونین استانها حضور موثر دارند، عضو هیات امناء مسکن محرومین و کمیته اجرایی حساب 100 حضرت امام(ره) می باشند، عضو انجمن خیرین مسکن ساز استان هستند، برای گزینش و ورود پرسنل به بنیاد، نقش فعالی ایفا می نمایند. من در محضر حاج آقای محمدیان و حاج آقای حجازی شنیدم از طرف حضرت آقا که روحانیون باید در نهادها نقش انقلابی ایفا کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ویژگی مثبت آقای مهندس صالحی تعامل بسیار خوب ایشان است افزود: علاوه بر این رییس بنیاد مسکن خوش قول، خوش خلق و پرتلاش است که این موضوع در پیشبرد اهداف بنیاد مسکن بسیار موثر است.

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • حجت
  • الاسلام
  • والمسلمین
  • روحانی
  • نژاد:
  • اولویت
  • اول
اشخاص :
  • نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن
حوزه متولی :
  • نمایندگی ولی فقیه
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد: اولویت اول بنیاد مسکن ساخت مسکن محرومین است چیست؟

سوال: