بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

الحاق 169 هکتار زمین برای توسعه روستاهای سربیشه

تاریخ ارسال : 1402/10/27

الحاق 169 هکتار زمین برای توسعه روستاهای سربیشه

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت: امسال 169 هکتار زمین برای توسعه روستاهای سربیشه به منظور تامین زمین به متقاضیان واجدالشرایط الحاق و تملک شد.

محمد نادی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه از این شهرستان اظهارداشت: امسال ۱۶۹ هکتار زمین برای توسعه روستاهای سربیشه به منظور تامین زمین به متقاضیان واجدالشرایط الحاق و تملک شد.

به گفته وی تاکنون برای ۸۷ روستای سربیشه ۷۴۸ هکتار زمین الحاق و تملک شده است.

همچنین امسال و در راستای قانون الحاق و با همکاری مشترک بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان برای ۴۰۰ ملک مسکونی شهرستان سند تک برگ رسمی صادر شد.

مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه با بیان این که تاکنون برای ۵ هزار و ۶۱۲ ملک مسکونی در شهرستان سند مالکیت صادر شده است افزود: امسال برای ۵۷۸ نفر متقاضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شهری، زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله تخصیص یافته و موضوع ساخت و ساز واحدها ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی این سایت‌های با پیگیری های شورای مسکن شهرستان در دست اقدام است.

همچنین امسال بازسازی کامل تمامی واحدهای مسکونی ۵ روستای مرزی بخش درح (لجونگ، کلاته‌بلوچ، برق‌اله، دامدامه و صولابست) به تعداد ۱۵۳ واحد با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان با استفاده از اعتبارت طرح ویژه مسکن روستایی، کمک بلاعوض و تحویل مصالح رایگان توسط دولت و نهادهای حمایتی انجام و به بهره‌برداری رسید.

نادی ادامه داد: همچنین امسال قالب طرح نهضت آسفالت معابر روستایی ۲۹ روستای شهرستان به متراژ ۶۵ هزار متر مربع و اعتبار ۱۲ میلیارد تومان از اجرای طرح هادی (پریمکت و آسفالت گرم) بهره‌مند شدند.

بعلاوه با تخصیص یک ۱.۵ میلیارد تومان پروژه ملی ناتمام بافت با ارزش روستای شگفت‌انگیز چنشت امسال تکمیل و با حضور مسوولان کشوری به بهره‌برداری رسید.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه یادآور شد: سربیشه به عنوان دومین شهرستان خراسان جنوبی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ موفق به جذب اعتبارات ساخت مسکن روستایی در قالب تفاهم نامه ۲۰ هزار (۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ تن میلگرد و ۲۰۰ پاکت سیمان رایگان) برای احداث ۱۸۶ واحد مسکونی در سطح شهرستان شده است.

نادی از نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی ۵ روستای سربیشه به طور کامل و رایگان خبرداد و اضافه کرد: برای کمک به ساخت مسکن مقاوم، علاوه بر پرداخت تسهیلات طرح ویژه ساخت مسکن روستایی و کمک بلاعوض، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای ۹۰ متقاضی تسهیلات قرض‌الحسنه کمکی نیز به میزان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

همچنین برای تامین مسکن اقشار کم درآمد شهری، امسال ۸۴ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن احداث و به صورت اقساطی و با قیمت مناسب به متقاضیان واجدالشرایط واگذار تحویل شد.

موضوع خبر :
  • الحاق
  • 169
  • هکتار
  • زمین
  • توسعه
  • روستاهای
  • سربیشه
اشخاص :
  • رییس بنیاد مسکن شهرستان
حوزه متولی :
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد الحاق 169 هکتار زمین برای توسعه روستاهای سربیشه چیست؟

سوال: