بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

نوسازی 71 درصد واحدهای مسکونی روستایی در قزوین

تاریخ ارسال : 1402/10/26

نوسازی 71 درصد واحدهای مسکونی روستایی در قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین از بهسازی و نوسازی 71 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان خبر داد.

 

 «مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به لزوم بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی گفت: یکی از سیاست‌های بنیاد مسکن نوسازی واحدهای مسکونی روستایی است.

فرهاد سبحانی با بیان اینکه میانگین کشوری برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ۵۲ تا ۵۴ درصد است، افزود: در قزوین وضعیت خوبی داریم و بیش از ۷۱ درصد مسکن روستایی در استان قزوین بهسازی شده است.مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین تاکید کرد: فرهنگ نوسازی در روستاهای استان قزوین وجود دارد و امیدواریم به زودی جشن نوسازی همه واحدهای روستایی را بگیریم.

او تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف بزرگ در سال‌جاری باید ۸ هزار واحد روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شود که امیدواریم با همراهی مردم این مهم محقق شود.

سبحانی با بیان اینکه برای بهسازی و نوسازی مسکن در روستا ۳۵۰ میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: طبیعتاً خود اهالی روستا نیز باید آورده مالی داشته باشند.

او در پایان یادآور شد: نهادهای حمایتی کمیته امداد قزوین و بهزیستی از افراد تحت پوشش خود در روستاها برای آن بخش آورده مالی حمایت می‌کنند.

سهم احداث مسکن روستایی قزوین ۲ برابر شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: سهم مقاوم‌سازی و ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین از چهار هزار واحد سال گذشته به هشت هزار واحد در سال جدید افزایش یافت.

فرهاد سبحانی اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران طی هفته‌های گذشته و ابلاغ آن به بانک‌های عامل، فرآیند ارایه تسهیلات بهسازی و ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای هر واحد به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.او ادامه داد: برهمین اساس و با توجه به اینکه متقاضیان نیازی ندارند برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند، بنیاد مسکن اسامی در حال ارایه مدارک و معرفی متقاضیان این تسهیلات به بانک‌های عامل است تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

به گفته او، میزان کارمزد تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، پنج درصد بوده و مدت زمان پرداخت آن که همانند گذشته به صورت سفته‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد، با ۲ سال زمان استراحت، ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

سبحانی با اشاره به متقاضیانی که طی سه سال گذشته از تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریالی ساخت مسکن استفاده کرده‌اند اما به دلایلی از جمله افزایش قیمت‌ها موفق به پایان کار خود نشده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد که با بررسی‌های صورت گرفته به سه هزار و ۵۰۰ مورد در استان قزوین می‌رسند، می‌توانند از تسهیلات مکملی در نظر گرفته شده استفاده کرده و نسبت به پایان ساخت واحد خود اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که نواحی منفصل شهری مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند؛ چرا که متقاضیان این بخش برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند و مشمول طرح روستایی نمی‌شوند اما می‌توانند از وام‌های جهش تولید مسکن و یا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده برای نواحی خود بهره‌مند شوند.

او قزوین را جزو استان‌های موفق در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دانست و اعلام کرد: سال گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین توانست با پرداخت ۹۳ درصدی تسهیلات ساخت و سازهای روستایی جزو ۶ استان برتر کشور در این حوزه باشد و امیدواریم با افزایش میزان تسهیلات بانکی شاهد اتفاقات خوبی در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان باشیم.

استان قزوین دارای ۸۴۵ روستای دارای سکنه است که ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، یعنی معادل ۷۲ درصد این واحدها بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.»

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • نوسازی
  • 71
  • درصد
  • واحدهای
  • مسکونی
  • روستایی
  • قزوین
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد نوسازی 71 درصد واحدهای مسکونی روستایی در قزوین چیست؟

سوال: