بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

5 هزار واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم‌سازی شد

تاریخ ارسال : 1402/10/09

5 هزار واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: 5 هزار واحد مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر 25هزار نفر جمعیت استان مقاوم‌سازی شد.

سعید رسولی مقاوم‌سازی و ساخت مسکن روستایی را اولویت بنیاد مسکن ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 47 هزار و 923 واحد مسکن روستایی معادل 39 درصد این واحد‌ها در استان مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه ساخت مسکن، اجرای مقاوم سازی و طرح هادی و پرداخت تسهیلات به بافت‌های فرسوده روستایی را از دیگر برنامه‌های بنیاد اعلام کرد و گفت: دولت در قالب 2 برنامه پنج ساله 2 میلیون واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم و ناپایدار را با پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی و کمک فنی مقاوم‌سازی و نوسازی می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: در کنار احداث واحد‌های مسکن ملی، 5 هزار واحد مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر 25هزار نفر جمعیت استان هم مقاوم‌سازی شده و برای اجرای این تعهد 6 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره بانکی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: سالانه باید 200هزار واحد مسکونی در سطح کشور مقاوم‌سازی شود که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از این میزان 4 هزار واحد است.

رسولی «افزایش تمایل مردم به ماندگاری هرچه بیشتر در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها و مهاجرت معکوس» را از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ذکر کرد و یادآور شد: اجرای طرح هادی در کل روستاها جزو برنامه بوده اما منابع محدود است و امیدواریم با تخصیص و جذب اعتبارات بتوانیم مشکلات روستاها را برطرف کنیم.

منبع خبر:
  • تسنیم
موضوع خبر :
  • مقاوم سازی
  • مسکن روستایی
  • طرح هادی
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 5 هزار واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم‌سازی شد چیست؟

سوال: