بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

امام جمعه ایلام: کسی در روستاها به خاطر نداشتن زمین از مسکن محروم نشود

تاریخ ارسال : 1402/10/05

امام جمعه ایلام: کسی در روستاها به خاطر نداشتن زمین از مسکن محروم نشود

حجت الاسلام" اله نور کریمی تبار" در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: اقدام دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اقدامی بسیار ارزشمند برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار کم درآمد بوده است.

وی باتاکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان مرتبط با طرح ملی نهضت مسکن، باید برای تحقق تعهد دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد در سال با جدیت پای کار باشند، تصریح کرد: این طرح دولت، فرصتی برای استان ایلام است که باید با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی از این فرصت، در راستای خانه دار کردن مردم به ویژه نسل جوان استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نگرش مدیران در این حوزه بسیار تاثیرگذار است، ابراز کرد: لازم است که در استان به گونه‌ای کار شود که بیش از سهمیه استان در راستای خانه دار شدن مردم استان از این طرح بهره برد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه برخی از روستاهای استان نیاز به توسعه دارد و برخی روستاها نیز در ساخت و سازها محدودیت دارند، افزود: شرایطی فراهم شود که کسی در روستاها به خاطر نداشتن زمین از مسکن محروم نشود و لازم است که در زمینه تامین اعتبار نیز با رایزنی اقدامات خوبی در حوزه فراهم کردن شرایط لازم و ارائه تسهیلات برای خانه دار شدن مردم صورت گیرد.

وی گفت: در برخی نقاط روستایی استان محدودیت زمین وجود دارد، گفت: در این خصوص بایستی مطالعاتی انجام شود که بر اساس شاخص ها، ویژگی ها، بافت مردمی و اقتضائاتی که در هر منطقه وجود دارد برای رفع نیاز مسکن متقاضیان و اهالی این روستاها با تخصیص زمین اقدام و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.عملکرد دولت در بخش مسکن روستایی ایلام در ۲ سال گذشته ۶ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: این بنیاد در حوزه مسکن شهری به عنوان کارگزار راه و شهر سازی وارد عرصه شده است، در حال حاضر پروانه ساخت ۲ هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن صادر شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ در شهر ایلام بوده و عملیات اجرایی تمام واحدهای مربوط به این شهر آغاز شده است.

 محبی با بیان اینکه هم اکنون عملیات اجرایی ۹۱۰ واحد در میدان میلاد شهر ایلام، ۱۶۰ واحد روبروی دانشگاه آزاد اسلامی، ۶۰ واحد در بلوار شهرداری، ۴۰ واحد در بلوار نماز، ۶۶ واحد مربوط به نیروی انتظامی در دست اقدام است، گفت: ۱۰۸۸ واحد نیز در مجاورت پارک کوثر شهر ایلام جانمایی شده که کار اجرایی ۴۴۴ واحد از این تعداد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی نهضت مسکن در سطح شهر ایوان آغاز شده است، تصریح کرد: در شهر دره شهر ۱۲۸ واحد و در بدره ۴۰ واحد در دست اقدام است و تقریبا ۹۰ درصد کار آماده‌سازی واحدهای دهلران در حال اتمام است، آماده سازی سایت آبدانان پایان یافته کار ساخت ۳۶ واحد آغاز در این شهر شده و ساخت ۷۲ واحد هم در شر سرابله در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام تصریح کرد: عملکرد دولت در بخش مسکن روستایی طی ۲ سال گذشته در این استان ۶ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است، پرونده این تعداد واحد مسکونی، برای دریافت تسهیلات و آغاز ساخت و ساز به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد عملیات اجرایی ۶ هزار و ۱۸۶ واحد با انعقاد قرار داد آغاز شده و تا امروز ۴ هزار و ۹۰۰ واحد نیز به اتمام رسیده است.

محبی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض در بخش مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در این استان پرداخت شده است، گفت: از دی‌ماه سال گذشته تا دیماه امسال سه هزار و ۱۰۱ پرونده موفق به عقد قرارداد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد با نظارت و کیفیت به بهره برداری رسیده است.، سهم استان ایلام از طرح ملی نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار واحد در قالب مسکن شهری و روستایی است.

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • امام
  • جمعه
  • ایلام:
  • کسی
  • روستاها
  • خاطر
  • نداشتن
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
  • امام جمعه ایلام
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (2)

نظر شما در مورد امام جمعه ایلام: کسی در روستاها به خاطر نداشتن زمین از مسکن محروم نشود چیست؟

سوال: