بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

اجرای طرح هادی در 64 درصد روستاهای لرستان

تاریخ ارسال : 1402/09/27

اجرای طرح هادی در 64 درصد روستاهای لرستان

لرستان مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از اجرای طرح هادی در 906 روستای استان خبر داد و گقت: این تعداد روستا معادل 64 درصد روستاهای لرستان هستند.
پویا تابعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث حریم و اجرای طرح هادی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه موظف بودیم برای روستاهای بالای 20خانوار در سطح کشور تهیه طرح انجام شود.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، 1575 روستای بالای 20 خانوار در لرستان وجود دارد که صد درصد این روستاها دارای طرح هادی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: اجرای طرح هادی مستلزم تامین اعتباراست و سالانه در بودجه سنواتی به دستگاه ابلاغ می‌شود.
تابعی بیان کرد: آنچه در روستاهای استان انجام شده از از مجموع 1575 روستای استان 906 روستا معادل 64 درصد از اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند و این درحالیست که میانگین کشور در این راستا 54 درصد است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در دو سال اخیر با مشارکت دهیاری‌ها و بخش‌ها انجام شده به طوری که 791 پروژه در 568 روستا را به انجام رساندیم و یک میلیون و 722 هزار مترمربع آسفالت از ابتدای طرح هادی تا قبل از دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: این درحالیست که تنها در دولت سیزدهم یک میلیون و 900 هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر و روستاهای لرستان به انجام رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: پیش بینی این است که با تایید اعتبارات از سوی شورای نگهبان چنانچه قیر رایگان به بنیاد مسکن دهند بین 800 هزار تا یک میلیون مترمربع در سال 1402 تا 1403 در لرستان آسفالت انجام خواهد شد.
تابعی در خصوص روستاهای صعب العبور استان گفت: این روستاها در چندین شهرستان استان واقع شده‌اند که برای خدمات‌دهی به آنان یک هم‌افزایی با بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان انجام شده و افرادی که توسط این نهاد شناسایی شده به ما نیز معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه در یک تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) یکهزار واحد و در تفاهم‌نامه دیگری 350 واحد داشتیم که از این تعداد 700 واحد به بهره‌برداری رسیده و تحویل مردم داده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین با تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشته‌ایم 672 واحد به مناطق هدف همچون ززو ماهرو و زلقی الیگودرز و کوهدشت شمالی اختصاص یافته که از این تعداد 375 واحد تاکنون به بهره‌برداری رسیده؛ همچنین به هر خانوار 50 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: تامین 2 تن میلگرد و 10 تن سیمان نیز از سوی بنیاد مستضعفان برای انجام کار تحویل شده است.

موضوع خبر :
  • اجرای
  • طرح
  • هادی
  • 64
  • درصد
  • روستاهای
  • لرستان
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد اجرای طرح هادی در 64 درصد روستاهای لرستان چیست؟

سوال: