بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

معاون مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصادی و دارایی: قانون جامع و کاملی در خصوص مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم در گشور وجود دارد

تاریخ ارسال : 1402/09/22

قانون جامع و کاملی در خصوص مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم در گشور وجود دارد

سعید ملکی معاون مرکز اطلاعات مالی در حاشیه  اولین همایش آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بنیاد مسکن گفت: تمامی مفاسدی که به ویژه در حوزه اقتصادی شکل می‌گیرد نه فقط در کشور ما که در تمام دنیا برای دستیابی به یک سری عواید نامشروع و پول‌های کثیفی است که در نهایت این پول‌های کثیف مسیر پولشویی رو طی می‌کنه و وارد چرخه سالم اقتصادی کشور می‌ شود و که این مسئله نه تنها نظم و شفافیت  اقتصادی  را از بین می برد بلکه ترویج فعالیت های مجرمانه را هم در پی دارد.

معاون مرکز همچنین ادامه داد : ما در کشور جمهوری اسلامی ایران  قانون جامع و کاملی در خصوص مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تروریسم  داریم و روح و هدف این قانون اولا: پیشگیری از بروز فساد و جرم پولشویی و قطع شریان های مالی مفسدین و ثانیا: برخورد با فعل فساد  به جای بر خورد با شخص فاسد هست که تحقق این دو هدف  منجر به از بین بردن انگیزه مفسدین و نهایتا کاهش فساد خواهد شد ‌.

وی همچنین ادامه داد جریان مبارزه با پولشویی  باید با تشکیل شبکه جامع و کامل  که متشکل از همه دستگاهها ، مراجع و اشخاص مشمول می شود ،  در مقابل شبکه  فساد و پولشویی در کشور قرار بگیرد .

ملکی افزود قوانین و مقررات دقیق و نظارت فراگیر مستمر ، افزایش آگاهی‌های عمومی و استفاده از فناوری‌های نوین و نظارت دقیق  بر تراکنش‌های مالی و تحلیل مناسب داده ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند در کاهش جرم پولشویی تاثیرگذار باشد.

ملکی گفت : با توجه به ارزش مالی بالای پروژه های عمرانی شهری و روستایی و همچنین مسکن مهر که بر عهده بنیاد مسکن ملی قرار گرفته و به تبع آن گردش مالی بالایی که در این حوزه در بنیاد وجود دارد  به طور ذاتی انگیزه ورود مفسدین حهت پولشویی در این حوزه وجود داشته ، فلذا با آموزش های لازم  و نظارت دقیق  باید زمینه بروز فساد را در این بخش مسدود کنیم .

معاون مرکز در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به تفاهمنامه منعقد بین این مرکز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جلسه آموزشی برگزار شده که در آینده نیز ان شاء الله به صورت پنل‌های تخصصی ادامه خواهد یافت شرکت ها و ادارات زیر مجموعه بنیاد شناخت کافی در خصوص فرآیند پولشویی و مبارزه با آن پیدا کنند .

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • قانون
  • جامع
  • کاملی
  • خصوص
  • مبارزه
  • پولشویی
  • مبارزه
اشخاص :
  • معاون مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد و دارایی
حوزه متولی :
  • معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد معاون مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصادی و دارایی: قانون جامع و کاملی در خصوص مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم در گشور وجود دارد چیست؟

سوال: