بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

پیشرفت فیزیکی95 درصدی طرح نهضت ملی مسکن در همدان

تاریخ ارسال : 1402/09/21

پیشرفت فیزیکی95 درصدی طرح نهضت ملی مسکن در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: پیشرفت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک بهشتی همدان به 95 درصد رسیده است.

 مسعود رضایی  درحاشیه  تور یک روزه رسانه‌ای  و بازدید خبرنگاران ازپروژه  کوی پرواز با بیان اینکه  اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دلیل کمبود زمین با تاخیر در همدان آغاز شد بیان کرد: با توجه به این موضوع   عملیات ساخت  با  سرعت  در حال انجام است .
 
وی  افزود: فرآیند کار ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی در کشور روش خاص خود را دارد و بر اساس هدفگذاری صورت گرفته تلاش می کنیم  واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در طول ۲ سال ساخته و به بهره برداری برسد.
 
رضایی در خصوص تامین زمین این پروژه با اشاره به اینکه  استاندار همدان دغدغه اجرای پرسرعت طرح نهضت ملی مسکن را دارد ادامه داد:  با حسن توجه وی زمین مورد نیاز این طرح که متعلق به استانداری بود در اختیار اجرای  این طرح قرار گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه طرح  مسکن قانون است  و هر دولتی روی کار آمد باید کار را پیش ببرد تصریح کرد: طرح  120 واحدی 95 درصد و 690 واحدی شهرک بهشتی همدان 60 درصد پیشرفت فیزیکی  دارد اظهار داشت:  در نخستین مناسبت ملی، کلید این واحدها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

 وی با اشاره به پیشرفت بیش از 95 درصد پروژه 120 واحدی شهرک بهشتی خاطرنشان کرد: پروژه 690 واحدی نیز بالای 60 درصد پیشرفت داشته و برای 600 واحدی هم صدور پروانه انجام شده و سایر کارها انجام خواهد شد.

 رضایی با اشاره به طرح 11 هزار واحدی مسکونی هم  گفت: اجرای این طرح  در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز ساخته خواهد شد.

 وی با بیان اینکه  اکنون  عملیات ساخت 3 هزار و 500 واحد مسکونی به پیمانکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان آغاز شده است ابراز داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی  حدود  ۲۱ درصد است.

 مدیر کل بنیاد مسکن استان در ادامه  گفت: عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل  داشتن معارض برای اراضی 680 هکتاری منطقه شورین، در همدان با تاخیر آغاز شد اما در طول ۶ ماه گذشته سرعت  عملیات عمرانی بسیار پر شتاب بوده است.

 وی گفت: اعتبارات این طرح از 2 بخش تامین می شود که شامل آورده متقاضیان و تسهیلات دولت می‌شود.

 رضایی با اشاره به اینکه این تسهیلات 20 ساله و با سود بانکی 18 درصد است، افزود: مبلغ تسهیلات 550 میلیون تومان و زمین آن به طور رایگان از سوی دولت به مردم واگذار شده است.

 وی با بیان اینکه هزینه‌های پروانه ساخت، اداری و نظام مهندسی این طرح با تخفیفات اعمال شده است، بیان کرد: تلاش می کنیم  در کنار حفظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان، در هزینه‌ها صرفه جویی شود تا این واحدها با کمترین هزینه ساخته شود.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: خط قرمز ما برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، رعایت مباحث فنی، مقررات ملی ساختمان است.

 وی با اشاره به اینکه بیشتر متقاضیان همکاری لازم برای واریز مبالغ درخواستی داشته اند ابراز داشت: دستگاه‌های حمایتی نیز کمک‌های بلاعوض برای افراد زیرپوشش خود را به حساب واریز کرده اند.

 رضایی تصریح کرد: پایش صلاحیت متقاضیان برای بهره‌مندی از امتیاز این طرح بر عهده وزارت راه‌وشهرسازی است و با توجه به شرایط متقاضیان سهمیه واگذاری واحدها در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: بر اساس قانون، ۱۰ درصد مجموعه سازی‌ها به افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی اختصاص داده می‌شود.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اضافه کرد: استعداد ساخت واحدهای مسکونی در شهرک پرواز، 11 هزار واحد است و اکنون عملیات ساخت سه هزار و 500 واحد مسکونی آغاز شده و چهار هزار واحد دیگر نیز در حال دریافت مجوزهای لازم است.

 وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان در طراحی این شهرک مشارکت کرده‌اند، ادامه داد: برای نخستین بار در استان اجرای شبکه برق‌رسانی این طرح به صورت زمینی طراحی شده است که نمای شهرک را چشمگیر می‌کند.

 رضایی گفت: شرکت‌های خدمات رسان همچون آب، گاز، برق و مخابرات نیز مشارکت خوبی برای ساخت این شهرک داشته‌اند و برای سایر فضاها، اراضی به دستگاه‌ها معرفی شده و برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه صنعت ساختمان صنعت پیشران است و امروز یک‌هزار نفر در طرح  کوی پرواز در حال فعالیت هستند و  این موضوع   در خصوص  اشتغال تاثیر گذار بوده است ادامه داد: صنایع دیگر مانند فولاد در این طرح  دخیل هستند و سعی کردیم با تمهیدات و فرایند قانونی از فولاد، سیمان، شن و ماسه و بتن استان تامین کنیم.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز این طرح از تولیدکنندگان استان تامین می‌شود، گفت: ما نماینده مردم هستیم و در کنار صرفه جویی، از مصالحی که استاندارد نظام مهندسی را رعایت کنند بهره مند می شویم. 

  وی در خصوص فروش امتیاز واحدهای مسکن بیان کرد: امکان خرید و فروش امتیاز این واحدها وجود ندارد و زمین آن به صورت ۹۹ ساله به مردم واگذار خواهد شد.

 رضایی با بیان اینکه یکی از شرط کار پیمانکاران این است که از اتباع خارجی در اجرای این طرح  استفاده نشود افزود: اما پیمانکارانی که طبق شروط و از طریق سایت ثبت‌نام و پذیرفته شوند، شروع به کار خواهند کرد.

موضوع خبر :
  • نهضت ملی
  • همدان
  • بنیادمسکن
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد پیشرفت فیزیکی95 درصدی طرح نهضت ملی مسکن در همدان چیست؟

سوال: