بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

پیشرفت فیزیکی 21 درصدی پروژه کوی پرواز | مبلغ تسهیلات دولتی 550 میلیون تومان است

تاریخ ارسال : 1402/09/21

پیشرفت فیزیکی 21 درصدی پروژه کوی پرواز | مبلغ تسهیلات دولتی 550 میلیون تومان است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود 21 درصدی پروژه کوی پرواز, گفت: 10 درصد از طرح نهضت ملی مسکن به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می‌یابد.

مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز با بیان اینکه کار شبانه‌روزی در حوزه نهضت ملی مسکن در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: استاندار دغدغه اجرای پروژه را دارد تا طبق وظیفه‌ای که بر عهده بوده بتوان نیاز مردم را رفع کرد.

 رضایی با اشاره به اینکه زمینی که پروژه کوی پرواز در آن در حال ساخت است، جزو اموال مازاد استانداری بود، بیان کرد: در ابتدا قرار بود این پروژه در منطقه شورین ساخته شود اما به دلیل مواجه با معارض حقوقی، مجبور به جابه‌جایی محل پروژه شدیم.

 رفع مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در همدان

 وی با بیان اینکه به زودی و به طور کامل مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در همدان رفع می‌شود، اضافه کرد: مجموع مساحت پروژه کوی پرواز بالغ بر ۱۲۵ هکتار است.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه این پروژه در قالب هشت زون شهری جانمایی شده که دارای ۶۴ بلوک و ۶۴۰ ریز بلوک است، گفت: مجموع طبقات این بلوک‌ها ۴.۵ . ۵.۵ طبقه است (یعنی ۴ طبقه مسکونی به علاوه پارکینگ/ ۵ طبقه مسکونی به علاوه پارکینگ).

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه تمام واحدها دارای پارکینگ و انباری مجزا بوده و مجموع مساحت پروژه یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع است‌، اضافه کرد: پی‌کنی تمام شده و ۳ هزار فونداسیون و اسکلت در حال اجرا است و متناسب با نقشه‌های موجود عملیات اجرایی بلوک‌ها به ترتیب شروع می‌شود.

 تامین اعتبار از تسهیلات دولتی و آورده متقاضیان | مبلغ تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان است

 رضایی با اشاره به اینکه تمام فضاهای درمانی، آموزشی، مسجد، مراکز خرید و... داخل سایت دیده شده است، گفت: اعتبارات این پروژه از دو بخش تسهیلات دولتی و آورده متقاضیان تامین می‌شود.

 وی با بیان اینکه تسهیلات دولتی اختصاص داده شده به این طرح ۲۰ ساله و با سود بانکی ۱۸ درصد است که پیش از این ۲۳ درصد بود، ادامه داد: مبلغ تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان و زمین آن به طور رایگان از سوی دولت به مردم واگذار شده است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه هزینه‌های پروانه ساخت، اداری و نظام مهندسی این پروژه با تخفیفات اعمال شده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم در کنار حفظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان، در هزینه‌ها صرفه جویی شود تا این واحدها با کم‌ترین هزینه ساخته شود.

 اختصاص ۱۰ درصد از طرح نهضت ملی مسکن به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومانی که از متقاضیان درخواست شده تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: براساس توافق کشوری، ۱۰ درصد از طرح‌های نهضت ملی مسکن به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت پراکنده تعلق می‌گیرد.

 پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصدی پروژه کوی پرواز

 رضایی تصریح کرد: استعداد پروژه کوی پرواز ۱۱ هزار واحد است و متناسب با تایید شهرداری ۳ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که قریب ۲۰ تا ۲۱ درصد پیشرفت دارد  و ۴ هزار واحد مسکن نیز در مرحله تایید نهایی از نظام مهندسی بوده و مابقی پروژه‌ها به نام تیپ سوم در مرحله تایید است.

 وی با بیان اینکه فرآیند کار ساخت‌وساز محدوده قانونی دارد و هدف‌گذاری در کشور این است که دو ساله به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: پروژه کوی پرواز خرداد امسال کلنگ‌زنی شده و فاز اول دو ساله تحویل داده خواهد شد.

 این مقام مسئول بیان کرد: در تمام پروژه‌های بنیاد مسکن، اعضای سازمان نظام مهندسی همدان مسئولیت طراحی و نظارت را برعهده دارند و خط قرمز ما رعایت نکات فنی و مقررات ملی ساختمان است.

 اختصاص خط اعتباری ویژه از صندوق توسعه ملی به موضوع مسکن ملی

 رضایی درباره اختصاص خط اعتباری ویژه از صندوق توسعه ملی به موضوع مسکن ملی نیز گفت: حسب درخواست، مبلغی به صندوق ملی مسکن برای افزایش بنیه اقتصادی پروژه‌های مسکن ریخته شد.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی و روبنایی نیز توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود و پیش‌بینی لازم انجام شده است خاطرنشان کرد: اینجا تنها کوی مسکونی است که شبکه برق آن طراحی زیرین دارد و کار بسیار خوبی بوده است.

 وی بیان کرد: اداره آب نیز در مرحله طراحی کار است و در مجموع دستگاه‌های خدمات‌رسان اعضای ثابت شورای مسکن استان هستند و در جلسات حضور دارند.

 اشتغال هزار نفر در پروژه کوی پرواز

 این مقام مسئول با بیان اینکه معمولا صنعت ساختمان صنعت پیشران است و امروز یک‌هزار نفر در پروژه کوی پرواز در حال فعالیت هستند که این در حوزه اشتغال موثر بوده است، اظهار کرد: صنایع دیگر مانند فولاد در این پروزه دخیل هستند و سعی کردیم با تمهیدات و فرآیند قانونی از فولاد، سیمان، شن و ماسه و بتن استان تامین کنیم.

 تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های ۱۲۰، ۶۹۰ و ۶۰۰ واحدی در شهرک بهشتی

 رضایی با اشاره به اینکه پروژه‌های ۱۲۰، ۶۹۰ و ۶۰۰ واحدی در شهرک بهشتی در حال انجام است، بیان کرد: پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است؛ پروژه ۶۹۰ واحدی نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته و برای ۶۰۰ واحدی هم صدور پروانه انجام شده و سایر کارها انجام خواهد شد.

موضوع خبر :
  • تسهیلات دولتی
  • زمین
  • همدان
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (4)

نظر شما در مورد پیشرفت فیزیکی 21 درصدی پروژه کوی پرواز | مبلغ تسهیلات دولتی 550 میلیون تومان است چیست؟

سوال: