بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

نقشه‌برداری بیش از 160 هزار قطعه اراضی در شهرهای و روستاهای گلستان

تاریخ ارسال : 1402/09/20

نقشه‌برداری بیش از 160 هزار قطعه اراضی در شهرهای و روستاهای گلستان

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت:بیش از ۱۲۰ هزار قطعه اراضی در روستاها و بیش از ۴۰ هزار قطعه در شهرهای کوچک استان گلستان جزو مالکیت بنیاد علوی بوده که برای صدور سند، تمامی این قطعات نقشه‌برداری شدند.سیدمحمد حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: تعداد ۱۷ شهر کوچک از ۳۵ شهر استان گلستان که بیش از ۴۰ هزار قطعه است و بیش از ۱۲۰ هزار قطعه از داخل بافت روستاها در مالکیت بنیاد علوی است که برای صدور سند، ۱۰۰ درصد آنها نقشه‌برداری شدند.

وی تصریح کرد: روند صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی و مسکونی در مالکیت بنیاد علوی و اراضی ملی تا دو سال آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت و اسناد تمامی اراضی در مالکیت بنیاد علوی به نفع مردم صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به تشکیل کارگروهی برای صدور اسناد این اراضی خاطرنشان‌کرد: با همکاری بنیاد علوی، اداره ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی کارگروهی تشکیل شده تا بنیاد مسکن به نمایندگی از مردم برای صدور سند، پرونده تشکیل دهد و در ثبت اسناد پیگیر این موضوع بوده و بعد از صادر شدن اسناد، آنها را در روستاها به صاحبانشان تحویل دهد که این کار باعث صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در هزینه‌ها و وقت مردم خوب استان می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ روستا در گلستان جزو اراضی ملی بوده و برای آنها پرونده تشکیل شده و تحویل شده و یا در حال تحویل به بنیاد مسکن است.

حسینی با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۰۰ درصد تصرفات اراضی ملی تعیین تکلیف می‌شود، گفت: یکی از چالش‌های ما در روستاها تعیین تکلیف تصرفات ملی است که نیازمند مشارکت و همکاری مردم بوده و تلاش داریم بصورت فراقوه‌ای و با همکاری دستگاه قضایی، استانداری و دیگر دستگاه‌های متولی تا دهه فجر امسال ۵۰ درصد آن و تا پایان امسال ۱۰۰ درصد این اراضی تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: تعداد ۱۵ هزار قطعه از این اراضی تشکیل پرونده شده و در سفر دوم رئیس‌جمهور به مردم واگذار می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابرازکرد: در این طرح، اراضی هزار متر و بیشتر از ۷۰ درصد و اراضی ۷۰۰ متر از ۹۰ درصد تخفیف کارشناسی و صدور سند برخوردار می‌شوند.

منبع خبر:
  • خبرگزاری فارس
موضوع خبر :
  • نهضت ملی
  • گلستان
  • بنیادمسکن
  • حسینی
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (3)

نظر شما در مورد نقشه‌برداری بیش از 160 هزار قطعه اراضی در شهرهای و روستاهای گلستان چیست؟

سوال: