بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

در دومین سفر رییس‌ جمهور و اعضای هیات دولت: آماده‌سازی پنج هزار و 480 قطعه زمین مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری

تاریخ ارسال : 1402/08/25

آماده‌سازی پنج هزار و 480 قطعه زمین مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری

در دومین سفر رییس‌ جمهور و اعضای هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری وبا حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آیین نمادین تامین و آماده‌سازی پنج هزار و 480 قطعه زمین برای اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» در روستاهای استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در آیین تامین و آماده‌سازی زمین برای پروژه طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری  که در روستای «تومانک» شهرستان «بِن» برگزار شد، گفت: از اهداف کلان همه کشورها در تحقق توسعه پایدار، توجه به روستاهاست چراکه تحقق موضوعاتی نظیر امنیت غذایی، بازسازی توان اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی در گرو توجه به روستاهاست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از دستگاه‌های دخیل در توسعه روستایی است و تهیه طرح هادی یکی از برنامه‌های این بنیاد بعنوان سند توسعه روستایی است.

وی افزود: در همین راستا تاکنون برای ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار  درکشور طرح هادی تهیه شده است.

ایشان، یکی دیگر از رسالت‌های بنیاد مسکن را بهسازی محیط روستاها اعلام کرد و گفت: در بهسازی ۲۴ هزار روستا ورود کرده‌ایم و این مهم در دولت سیزدهم بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی، مهاجرت معکوس به روستاها را از دیگر اهداف بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: تا پایان دولت سیزدهم قصد داریم زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم کنیم و برای تحقق این مهم برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته است که نظیر آن را می‌توان به تامین یک میلیون قطعه زمین نام برد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از دیگر برنامه‌های موثر در راه تامین مسکن را افزایش میزان وام مسکن عنوان و تصریح کرد: تفاهمنامه‌های متعددی با دستگاه‌های حمایتی بسته شده و افراد بی‌بضاعتی نیز که در روستاها دارای واحدهای مسکونی نیمه‌کاره هستند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد حمایت می‌شوند.

صالحی، تعداد واحدهای مسکونی روستایی در استان چهارمحال و بختیاری را ۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ و با آغاز طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون ۵۶ درصد از این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که تا پایان دولت سیزدهم ۷۰ درصد از ۴۴ درصد واحدهای باقی مانده مقاوم‌سازی شود.

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • آماده‌سازی
  • پنج
  • هزار
  • 480
  • قطعه
  • زمین
  • مسکن
اشخاص :
  • رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد در دومین سفر رییس‌ جمهور و اعضای هیات دولت: آماده‌سازی پنج هزار و 480 قطعه زمین مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری چیست؟

سوال: