بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

پیشرفت فیزیکی 10 تا 70 درصدی پروژه‌های بنیاد مسکن کرمانشاه در قالب نهضت ملی مسکن

تاریخ ارسال : 1402/08/23

پیشرفت فیزیکی 10 تا 70 درصدی پروژه‌های بنیاد مسکن کرمانشاه در قالب نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تعهد بنیاد مسکن استان کرمانشاه از 10 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شمس‌الله خدادادی ، با اشاره به اینکه ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت به عهده بنیاد مسکن است، اظهار داشت: زمین مورد نیاز توسط راه و شهرسازی تأمین می‌شود و این طرح به دنبال صاحبخانه شدن اقشار کم‌درآمد جامعه است.

وی عنوان کرد: در مجموع 15 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی و شهری جزو تعهدات بنیاد مسکن بوده که کار همه شروع شده است و از این تعداد 5000 واحد در قالب مسکن روستایی است.

خدادادی با بیان اینکه متقاضیان بخش روستایی به بانک معرفی شده و انعقاد قرارداد انجام شده است، گفت: کار اجرایی 4500 واحد روستایی آغاز شده و 200 واحد نیز تحویل متقاضیان روستایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خانه‌های نهضت ملی مطابق با استانداردها در حال ساخت است، افزود: در کنار پیگیری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، متقاضیان نقش تأثیرگذاری در روند اجرای این پروژه دارند و در صورت تأمین به موقع سهم آورده سرعت عمل بنیاد مسکن نیز در تأمین مصالح و ساخت واحدها بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بازه زمانی 24 ماهه از آغاز آن‌ها تکمیل می‌شوند گفت: همه پروژه‌های بنیاد مسکن در استان فعال هستند که در مجموع 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما به صورت جزئی از 10 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خدادادی با اشاره به اینکه پروژه سراج توسط بنیاد مسکن در حال انجام است، بیان کرد: در این پروژه برای ساخت 3500 واحد زمین توسط راه و شهرسازی تأمین و تحویل بنیاد مسکن شده است که در سه فاز اجرا می‌شود.

وی افزود: 360 واحد فاز اول در مرحله سفت‌کاری قرار دارد، 1125 واحد فاز دوم در مرحله ساخت صنعتی و 1735 واحد فاز سوم نیز در مرحله صدور پروانه قرار دارد.

منبع خبر:
  • تسنیم
موضوع خبر :
  • نهضت ملی
  • مسکن شهری
  • بنیادمسکن
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد پیشرفت فیزیکی 10 تا 70 درصدی پروژه‌های بنیاد مسکن کرمانشاه در قالب نهضت ملی مسکن چیست؟

سوال: