بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی خراسان‌جنوبی بالاتر از نرخ کشوری

تاریخ ارسال : 1402/08/22

میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی خراسان‌جنوبی بالاتر از نرخ کشوری

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: متوسط کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی, 53 درصد است که در این استان متوسط آن 60.2 درصد است.

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره بنیاد مسکن این شهرستان با اشاره به اجرای بزرگترین سایت نهضت مسکن ملی با ثبت نام ۱۵ هزار و ۳۸۷ متقاضی در طبس اظهار داشت: ۱۲ هزار ۱۳۹ نفر شرایط را به‌دست آوردند که ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی تایید نهایی شدند و ۵ هزار و ۸۴۹ واریز وجه کامل داشتند و ۵ هزار و ۷۰۱ تخصیص زمین و ۳ هزار و ۳۲۹ متقاضی پروانه را گرفتند.

وی افزود: یک‌هزار و ۹۷۱ مورد فنداسیون، یک‌هزار و ۴۱۸ متقاضی در مرحله سفت‌کاری و ۶۸۸ متقاضی کارهای نازک‌کاری را انجام می‌‌هند که قسمت عمده آنها در دهه فجر آماده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان داشت: متوسط کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ۵۳ درصد است که در استان خراسان جنوبی متوسط آن ۶۰.۲ درصد است و این رقم در طبس ۸۹.۳ است که با توجه به پیشینه زلزله‌ها استقبال از تسهیلات بالاتر از دیگر نقاط استان بوده و این نقطه قوتی است.

تنها با اشاره به تهیه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان طبس عنوان کرد: ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان داریم که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان تایید طرح شده است در مجموع کشور هنوز ۴ درصد از تایید طرح‌ها مانده است.

وی با بیان اینکه در روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم برای اجرای طرح هادی ورود در زمینه تعیین محدوده کرده‌ایم، گفت: ۶۲ روستا اجرای طرح هادی در شهرستان طبس شروع شده و شاخص به بیش از ۷۹ رسیده است و شاخص استانی اجرای طرح هادی ۷۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از کارهای خوب در دولت سیزدهم اختصاص قیر رایگان است که در هشت ساله دولت قبل تنها ۵۵۹ روستا را در اجرای آسفالت داشتیم که در یک سال و نیم گذشته، ۴۹۵ روستا را اجرای آسفالت داشتیم که ۹۰ درصد هشت ساله دولت قبل بوده است.

تنها با اشاره به اینکه در شهرستان طبس بیش از ۷ هزار مسکن روستایی داشتیم که بیش از ۶ هزار مقاوم‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: مجموع روستاهای طبس در سال ۹۹ که آسفالت شده است دو روستا بوده و در دو سال ۴۸ روستا را آسفالت انجام دادیم و کارهای خوبی صورت گرفته است.

آمار نهضت مسکن در طبس به ۱۰ هزار نفر می رسد

علی‌اکبر رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز با ابراز رضایت از پاسخگویی اداره کل بنیاد مسکن استان گفت: بزرگترین سایت نهضت مسکن ملی در استان را داریم که حدود ۷ هزار نفر کار را شروع کردند و این آمار به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید و این یک کار خیلی بزرگ در شهرستان است و در واقع یک شهر طبس دیگر احداث می‌شود.

وی افزود: ۵۶ واحد تحویل شد که قبل از این دولت شروع شده بود و با رفع مشکلات در دولت کنونی تکمیل و تحویل شد و در موضوع ۵۱ واحدی هم پیمانکار برای آسفالت وارد کار شده است.

رحیمی با بیان اینکه موضوع سایت نهضت مسکن ملی باید با جدیت دنبال شود و ادارات و شهرداری پای کار باشند، ادامه داد: در زمینه آسفالت معابر، ۷۰۰ هزار متر مربع آماده داریم که تقاضا داریم در زمینه تخصیص قیر پیگیری و کار انجام شود.

منبع خبر:
  • خبرگزاری فارس
موضوع خبر :
  • مقاوم سازی
  • مسکن روستایی
  • نهضت ملی مسکن
  • بنیادمسکن
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی خراسان‌جنوبی بالاتر از نرخ کشوری چیست؟

سوال: