بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

778 میلیاردریال برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی گچساران هزینه شد

تاریخ ارسال : 1402/08/22

778 میلیاردریال برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی گچساران هزینه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: 778 میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی در این شهرستان هزینه شده است.

محمدمراد راغ پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ظرف ۲ سال گذشته ۴۸۴ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت در روستاهای این شهرستان نوسازی شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد واحد های مسکونی ۲۶۰ واحد امسال با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله نوسازی شده است.

راغ پور ابراز کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان مقاوم سازی خواهد شد.

وی از افزایش مبلغ تسهیلات بانکی مسکن روستایی در گچساران خبر داد و افزود: مبلغ هر فقره تسهیلات بانکی نوسازی خانه های روستایی در سالجاری از ۲ میلیارد ریال به سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی گچساران مقاوم سازی شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: هفت هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۵۸ درصد آنها مقاوم سازی شده است.

راغ پور افزود: برای مقاوم سازی هر یک از این واحدهای مسکونی فرسوده روستایی تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون سه هزارو ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان نیازمند مقاوم سازی است.

راغ پور تاکید کرد: تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران افزود: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت اجرا شده است.

وی تاکید کرد: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق اجرا می‌شود.

شهرستان گچساران دارای ۱۲۲ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی، ۳۸ دهیاری و ۴۴ روستای دارای شورای اسلامی است.

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایرنا
موضوع خبر :
  • مقاوم سازی
  • گچساران
  • بنیادمسکن
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 778 میلیاردریال برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی گچساران هزینه شد چیست؟

سوال: