بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

بازدید مهندس صالحی رییس بنیاد مسکن از مقر یگان ویژه حفاظت از اراضی حاشیه شهر چابهار

تاریخ ارسال : 1402/08/03

بازدید مهندس صالحی رییس بنیاد مسکن از مقر یگان ویژه حفاظت از اراضی حاشیه شهر چابهار

 

از سال ۹۹ ، ۱۰۷۰ هکتار از اراضی چابهار جهت رفع معضل حاشیه نشینی ، تهیه طرح جامع و احداث واحدهای مسکونی از سوی سازمان ملی زمین ‌و مسکن در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار داده شده که حفاظت از این اراضی و جلوگیری و رفع تصرفات غیر قانونی در این محدوده به یگان حفاظت محول شده است

مهندس صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در بازدید از روستاهای حاشیه چابهار و در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما به تشریح سیاستهای بنباد مسکن در توسعه و ساماندهی حاشیه چابهار پرداخت

گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ، صالحی در این بازدید گفت: کارهایی انجام شده است و لازم است جهت تسریع و تسهیل در امور اقداماتی و صدور مجوزهایی صورت گیرد.

وی افزود: مجوزهای لازم صادر شد که هم در واگذاری زمین به مردم و هم توافق مالکین و هم آزادسازی معابر سرعت بیشتری پیدا کند .

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: بعد از انعقاد قرارداد با راه و شهرسازی اقدامات خوبی در موضوع ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی صورت گرفته است .

صالحی ادامه داد: در خصوص توسعه روستا ها هم بازدیدهای مختلف انجام گرفت که خوشبختانه با تفاهمی که با سازمان ملی زمین و مسکن به امضا رسیده بنیاد هیچ محدودیتی برای متقاضیانی که فاقد مسکن هستند و نیاز است که روستا ها گسترش پیدا کنند و مسکن ساخته شود نداریم .

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه زمین مورد نیاز متقاضیان مسکن روستایی شناسایی و در اختیار قرار می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد: زمین بصورت 99 ساله است و در ابتدا هیچ گونه وجه ای لازم نیست که برای قیمت زمین پرداخت شود و فقط هزینه آماده سازی  زمین است که برابر مصوبه شورای عالی مسکن دریافت خواهد شد.

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • حاشیه نشینی
  • چابهار
  • سیستان و بلوچستان
  • بنیادمسکن
  • صالحی
اشخاص :
  • رییس بنیاد مسکن
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بازدید مهندس صالحی رییس بنیاد مسکن از مقر یگان ویژه حفاظت از اراضی حاشیه شهر چابهار چیست؟

سوال: