بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

دیدار غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با استاندار سیستان و بلوچستان

تاریخ ارسال : 1402/08/03

دیدار غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با استاندار سیستان و بلوچستان

 

 در دومین روز سفر ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هیات همراه به چابهار ، مهندس صالحی با کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در محل فرمانداری چابهار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که فرماندار چابهار ، دکتر بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن و معاونین بازسازی، مسکن روستایی ‌و مسکن شهری بنیاد مسکن کشور نیز حضور داشتند ، موضوع فعالیت های عمرانی بنیاد مسکن در حوزه های روستایی و‌ ساماندهی حاشیه شهرهای چابهار و کنارک مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، این نهاد طی سال‌های گذشته نقش مهمی در ترمیم خسارات بلایای طبیعی و سیل در جنوب استان و به ویژه مناطق دشتیاری، کنارک و چابهار داشته است به طوریکه از سال 1398 تا کنون قریب به ۷۰۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی از محل اعتبارات ملی و تسهیلات کم بازده ، بازسازی و مقاوم سازی شده است.

همچنین در حاشیه شهر چابهار ، اقدامات بنیاد مسکن استان تاکنون ، منتج به بازگشایی و خاکبرداری ، زیرسازی و آسفالت نزدیک به ۱۴۰ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی و ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در بافت مسکونی پهنه جنوبی چابهار گردیده است .

شایان ذکر است، فعالیت یگان ویژه حفاظت از اراضی زیر نظر اداره حراست بنیاد مسکن استان ، نقش مهمی از پیشگیری و کاهش تصرفات در ۶۰ هکتار از اراضی ملی تحت مالکیت منطقه آزاد چابهار شده است .

ساماندهی ۴۴ هوتک خطر ساز در جنوب استان و مطالعات آبی خاکی و بهسازی گزگروک های ناشی از سیل که  تهدید کننده موجودیت ۳۰۰ روستا در دشتیازی ست ، از دیگر اقدامات مهم بنیاد مسکن در این نواحی است.

صبح امروز ، صالحی ریاست بنباد مسکن کشور در ادامه سفر به چابهار به اتفاق کرمی استاندار سیستان و بلوچستان از محلات مراد آباد، میرآباد، اراضی 70 هکتاری راه و شهرسازی و روستاهای  کمب و رمین و عثمان آباد بازدید کردند

 

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • بنیاد مسکن
  • صالحی
  • سیستان و بلوچستان
اشخاص :
  • رییس بنیاد مسکن
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (2)

نظر شما در مورد دیدار غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با استاندار سیستان و بلوچستان چیست؟

سوال: