بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

53 درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده است

تاریخ ارسال : 1402/07/17

53 درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 27 درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند و تاکنون بیش از 53 درصد واحدهای روستایی در کشور مقاوم و یا نوسازی شده و به روستاییان تحویل شده است.

غلامرضا صالحی در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر ( ۱۵ مهرماه) در جمع خبرنگاران تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی کشور باید برای توسعه روستاها به عنوان تامین کننده ملی کمک کنند و بنیاد مسکن آمادگی دارد در این زمینه با همه دستگاه های اجرایی همکاری کند.
رئیس بنیاد مسکن یادآور شد: در اج ای نهضت ملی مسکن تاکنون بنیاد مسکن ۱۷۷ هزار و ۶۵۷ واحد شهری و روستایی را به پایان رسانده و هم اکنون ۳۵۳ هزار و ۷۲۹ واحد نیز در دست اجرا است.
صالحی بیان کرد: با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوشبختانه وام روستایی از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و تعداد وام نیز که پیش از این سالانه ۲۰۰ هزار فقره بود به سالی ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت تا نوسازی واحدهای روستایی با سرعت عمل بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه سند دار شدن واحدهای روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز طبق برنامه بنیاد مسکن در حال انجام است گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۸ فقره سند برای اماکن روستایی توسط بنیاد مسکن صادر شده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز ۳۵۵ هزار و ۷۶۴ سند صادر و تحویل مردم شده است، ضمن اینکه امسال در نظر داریم ۹۵ هزار و ۵۰۰ فقره سند روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن صادر شود‌.
رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت: قرار است تا سال ۱۴۰۵ بیش از ۷۰ درصد واحدهای روستایی در کشور مقاوم سازی شود ‌و تا پایان سال مقرر شده ۵۰۰ هزار قطعه زمین برای ساخت در اختیار روستاییان قرار گیرد و سال آینده نیز ۵۰۰ هزار قطعه در روستاهای کشور برای ساخت و ساز به روستاییان واگذار خواهد شد و تاکنون بنیاد مسکن در ارائه خدمات مات فنی و مهندسی به روستاییان به ۵ میلیون و ۹۴ هزار و ۹۶۹ استعلام پاسخ داده است.
صالحی افزود: در اجرای قانون نهضت ملی مسکن مقرر شده بنیاد مسکن ۵۳۱ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی را تکمیل کند که از این تعداد تاکنون ۱۷۷ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی شهری و روستایی به پایان رسیده و ما بقی دردست اجرا است.

صالحی در خصوص وظایف بنیاد مسکن برای اجرای مسکن محرومان گفت: برای اجرای مسکن محرومان در کشور در همکاری با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی ۳۰۱ هزار و ۲۵۲ واحد توافق شده است که تمامی واحدها بلاعوض آنها پرداخت شده و از این تعداد ۱۷۱هزار و ۲۵۸ واحد عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

موضوع خبر :
  • بنیادمسکن
  • صالحی
  • روز روستا
اشخاص :
  • رییس بنیاد مسکن
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
  • حوزه ریاست
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 53 درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده است چیست؟

سوال: