بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

اجرای طرح هادی در 700 روستای مازندران

تاریخ ارسال : 1402/07/16

اجرای طرح هادی در 700 روستای مازندران

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از اجرای طرح هادی در روستای این استان خبر داد و گفت:‌ این طرح ها در مدت یکسال آینده به بهبرداری می رسد.

علی اصغر آسمانی مقدم همزمان با روز ملی روستا و بهره برداری نمادین ۲۵ طرح هادی در ۲۵ روستای مازندران در روستاهای "هندوکلا" از توابع بخش دشت سر شهرستان آمل افزود: تاکنون برای ۲ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان طرح هادی تهیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارهای سال مالی ۱۴۰۲ در آستانه جذب و ابلاغ به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران است وپس از آن این اداره کل با انتخاب پیمانکاران مربوطه، اجرای طرح های هادی در روستاهای پیش بینی شده را اجرا خواهد کرد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی مازندران ادامه داد: براساس آخرین سرشماری کشور سه هزار و ۶۷۱ روستا در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و براساس قانون مشمول تهیه و اجرای طرح هادی می شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد روستای واجد شرایط اجرای طرح هادی، تاکنون این طرح در هزار و ۲۹۰ روستای مازندران تهیه و حداقل در یک یا ۲ مرحله اجرا شده که برای اجرای آن ها از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

آسمانی مقدم افزود، هم اکنون نیمی از روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اجرای طرح هادی برخوردار هستند که با تخصیص اعتبارات لازم، مازندران نیز به شاخص های کشوری در این زمینه نزدیکترخواهد شد.

طرح هادی یا به عبارتی طرح جامع توسعه روستایی از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها است. این طرح مصوبه‌ای برای هدایت عملیات سازندگی و آبادانی در روستاها با آگاهی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌هاست.

اساس چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۱۳۶۲ و با عنوان روان بخشی روستاها اجرا و در سال‌های بعد به ویژه از سال ۱۳۶۶ از سوی بنیاد مسکن با جدیت پیگیری شد.

طرح هادی در بین تمامی طرح‌های عمرانی بیشترین تمرکز را بر تغییر ساخت فیزیکی روستاها دارد و از سه جنبه دارای اهمیت است نخست اینکه با توجه به زمان آغاز این طرح‌ها تهیه و اجرای آن‌ها بیش از ۲۰ سال سابقه دارد، دوم از آنجا که طرح‌های هادی در مقیاس روستا تهیه می‌شود گستره مکانی آن‌ زیاد است و در تمامی نواحی روستایی کشور می‌توان نمونه‌هایی از آن را یافت و سوم این طرح‌ها محلی ترین و موردی ترین طرح‌هایی است که به صورت مستقیم با اجتماع روستایی ارتباط دارد.

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایرنا
موضوع خبر :
  • طرح هادی
  • عمران روستایی
  • بنیادمسکن مازندران
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (2)

نظر شما در مورد اجرای طرح هادی در 700 روستای مازندران چیست؟

سوال: