بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

333 قطعه زمین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایلام واگذار شد

تاریخ ارسال : 1402/07/08

333 قطعه زمین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایلام واگذار شد

 

آیین  واگذاری ۳۳۳ قطعه زمین ماده ( ۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سالن همایش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر ایلام با حضور معاون  وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

 «ارسلان مالکی»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور در این مراسم با بیان اینکه تاکنون در دولت سیزدهم ۳۴ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن زمین تأمین شده است، اظهار کرد: دولت سیزدهم انباشت متقاضیان فاقد مسکن را نمی‌توانست بدون پاسخ بگذارد و برنامه‌ریزی لازم را از طریق طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت انجام داده است که این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور در حال احداث است، افزود: تاکنون بیش از یک‌صد هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در کشور واگذار شده است و اکثر واحدها تا یکسان آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور با تأکید بر اینکه اگر کشوری جمعیت جوان داشته باشد در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ ولی اگر نیروی جوان در کشوری نباشد پیشرفت در آن کشور اتفاق نمی‌افتد، ادامه داد: به علت کوهستانی بودن و جنگلی بودن پیدا کردن زمین مناسب واقعاً در این استان سخت است؛ اما همکاران ما همه پیش‌بینی‌های قانونی برای تأمین زمین انجام داده و حتی برای تأمین زمین برای این طرح، زمین‌هایی نیز در این خریداری شده است.

مالکی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با همه ظرفیت و همه توان شبانه‌روز در پی این است که گره‌ای از مشکلات مردم را به‌ویژه در حوزه مسکن باز کند و هیچ محدودیتی برای تأمین زمین نداریم و تمام کسانی که فرزند سومشان از ۲۴ آبان ۱۴۰۱ به بعد متولد شده‌اند می‌توانند برای دریافت زمین در سایت وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه اربعین حسینی در این استان، خاطرنشان کرد: در اربعین امسال زحمات بسیاری کشیده شد و ماه‌ها قبل از اربعین، در وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بود که با تکمیل زیرساخت‌های لازم از جمله در حوزه راه، به‌خوبی اربعین را پشت سر بگذاریم.

«فرشاد دوستی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه هم اکنون ۶ هزار واحد در استان ایلام در حال احداث است که تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند، ادامه داد: ۹۷۰ نفر واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در استان ایلام ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون به ۴۸۰ نفر از آن‌ها زمین اعطا شده و در شهرستان‌های مهران و دهلران به‌اندازه کافی زمین موجود است در دیگر شهرها هم تا چند هفته آینده تأمین می‌شود.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در ایام اربعین، گفت: در حوزه اربعین تجربه‌هایی که سال‌های گذشته داشتیم بسیار ارزنده بود و امسال خوشبختانه نظرات مردم و مسئولان در خصوص خدمات ارائه شده مثبت بود.

مهندس «سعید هژبری»، معاون عمرانی استاندار ایلام نیز «تحقق برنامه‌های نهضت ملی مسکن» و «اجرای قانون جوانی جمعیت در حوزه مسکن» را از مأموریت اصلی معاونت امور عمرانی استانداری ذکر کرد و گفت: دولت سیزدهم در بحث نهضت ملی مسکن به وعده‌های خود عمل کرده است و در بحث اجرای برنامه‌های قانون جوانی جمعیت نیز در این استان امروز شاهد واگذاری ۳۳۳ قطعه زمین ماده (۴) قانون جوانی جمعیت هستیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه امروز ۳۳۳ قطعه زمین طی آیینی به واجدین شرایط واگذار می‌شود بیش از ۳۳۳ قطعه زمین دیگر قرارداد واگذاری آن منعقد شده است و شاهد یک تحرک خوب در حوزه مسکن هستیم.

هژبری ادامه داد: بعد از کنگره اربعین، رسالت مهم حوزه معاونت امور عمرانی استانداری بحث مسکن است و خوشبختانه تمامی تکالیف اداره کل راه و شهرسازی در خصوص ماده (۶) و (۱۰) قانون جهش تولید با قدرت و حاکمیت اعمال شده است و زمین‌های مازاد به تصویب رسیده، ما حمایت کردیم که این زمین‌ها برای بحث نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی بر لزوم اجرای برنامه‌های قانون جمعیت به‌عنوان یکی ضرورت‌های مهم در کشور تأکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور جمعیت آن کشور است و توسعه و اقتدار هر کشور بدون جوانی جمعیت معنا و مفهوم ندارد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های هدف‌مند هر کشور به سرمایه انسانی پویا و بالنده نیاز است که با وجود جوانان باانگیزه و توانمند چرخ‌دنده‌های توسعه آن کشور به حرکت درمی‌آید و آن کشور در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مسائل جوانان از جمله تحصیل، اشتغال و مسکن باید در دستور کار قرار دارد که در حوزه مسکن و قانون جمعیت و جوانی با حضور دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی شاهد تحقق برنامه‌ها هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به موضوع اربعین اشاره و با قدردانی از دست‌اندرکاران این کنگره بزرگ، گفت: از کسانی که در اربعین ما را یاری کردم و با تلاش همه‌جانبه خود موجب شدند این کنگره بزرگ و جهانی باشکوه برگزار شود قدردانی می‌کنم که نتیجه آن لبخند رضایت بر سیمای مقام معظم رهبری و رضایتمندی زوار عتبات‌عالیات بود.

وی اربعین را محور وحدت و همدلی برشمرد و تأکید کرد: در اربعین امسال مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین، مردم، روحانیت و بسیجیان، نیروهای انتظامی، پلیس‌راه، ارتش با همه توان پای‌کار آمدند که جای قدردانی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام به اقدامات و تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های زیرساختی در اربعین اشاره کرد و گفت: اجرای ۵ هزار کیلومتر خط‌کشی، چهاربانده شدن مسیر ایلام - مهران، پایان عملیات احداث تونل دوم اربعین، تردد اضطراری از تونل شماره یک اربعین، افتتاح پل صلواتی، اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و نصب ۳۰ هزار علائم در محورهای پنج‌گانه اربعین بخشی از اقدامات انجام شده حوزه زیرساخت در اربعین است.

مهندس هژبری با اشاره به چهاربانده شدن مسیر ایلام - مهران و سهولت تردد در این مسیر و سایر محورهای مواصلاتی حوزه اربعین استان، گفت: امسال اربعین همه شاهد بودیم که در مسیر ایلام - مهران و سایر مسیرهای اربعین هیچ‌گونه ترافیکی نداشتیم.

وی تأکید کرد: با چهاربانده شدن مسیر ایلام - مهران تلفات جاده‌ای در این مسیر ۴۰ درصد کاهش یافت و در ایام اربعین تنها یک مورد تصادف منجر به فوت در این مسیر به ثبت رسید که آن هم در اثر خواب‌آلودگی راننده بود.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: تلاش‌ها و پیگیرهای لازم برای چهاربانده شدن مهران - دهلران - اندیمشک به‌عنوان یکی از مسیرهای حادثه‌خیز و مسیر مهران و ملکشاهی در دستور کار است.

 

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایسنا
موضوع خبر :
  • ایلام
  • تحویل زمین
  • طرح جوانی جمعیت
  • مسکن شهری
  • بنیادمسکن
اشخاص :
  • معاون استاندار ایلام
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 333 قطعه زمین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایلام واگذار شد چیست؟

سوال: