بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

بهره‌برداری از 2 واحد طرح نهضت ملی مسکن در زرندیه

تاریخ ارسال : 1402/06/11

بهره‌برداری از 2 واحد طرح نهضت ملی مسکن در زرندیه

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه گفت: 2 واحد طرح نهضت ملی مسکن همزمان با گرامیداشت هفته دولت در شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید.

علی آرین مهر در حاشیه بهره‌برداری از ۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن  در زرندیه گفت: این واحدهای مسکونی با زیربنای ۹۰ و متراژ ۱۵۳ مترمربع به صورت رایگان در اختیار متقاضی واجد شرایط قرار گرفته است.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص‌یافته و ۵۰ درصد تخفیف نیز در خصوص هزینه‌های نقشه، جواز ساخت و نظارت اعمال‌شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه با اشاره به اینکه تاکنون عملیات احداث ۵۸ واحد مسکونی در شهرهای مأمونیه، زاویه و پرندک آغاز شده است ادامه داد: این طرح‌ها شامل ۲۴ واحد در مأمونیه  شامل ۶ قطعه چهار واحدی، ۱۳ قطعه تک‌واحدی در زاویه و ۲۱ قطعه تک‌واحدی در پرندک بوده که با پیشرفت‌های متفاوت در حال احداث است.

آرین مهر اضافه کرد: بر اساس پایش متقاضیان استفاده از طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر تعداد ۲۰۰ نفر در شهر مأمونیه، ۶۴ نفر در پرندک و ۳ نفر در زاویه حائز بهره‌مندی از این طرح هستند و به‌زودی با تأمین اراضی مورد نیاز به سایر افراد برای ساخت مسکن تحویل داده می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح هادی در روستاها نیز اظهار کرد: تاکنون  طرح هادی برای ۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه و بیش از ۹۰۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی با همکاری  ثبت اسناد و املاک در این شهرستان صادر شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه گفت: طرح هادی، مهمترین ابزار توسعه مناطق روستایی است و کالبد سکونتگاه‌های روستایی را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار می‌دهد.

آرین مهر افزود: طرح هادی روستایی شامل ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است و گستره آن نیز منازل و مناطق مسکونی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازمندی‌های یک روستا را در آینده فرامی‌گیرد.

وی مدیریت اعتبارات بیش از ۲۸۴۰ فقره طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ۱۴۵ فقره طرح ویژه مسکن محرومان،  جذب ۱۱۲۲ تن قیر رایگان جهت بهسازی معابر روستا‌یی،  احداث پروژه ۴۸ واحدی مسکن محرومان در شهر مأمونیه و مدیریت اعتبارات بازسازی بارندگی‌های فروردین ۹۸ به تعداد ۳۸۸ فقره را بخشی از عمده‌ترین فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه عنوان کرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه اظهار کرد: مدیریت جذب اعتبارات قرض‌الحسنه روستایی با اعتباری افزون بر ۶۷۲۰ میلیون ریال، ارائه خدمات فنی و پاسخ استعلام به تعداد بیش از ۲۰ هزار فقره،  زیرسازی و جدول‌گذاری اراضی ۹۹ ساله مسکن مهر شهر‌های زاویه و پرندک از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه بشمار می‌رود.

منبع خبر:
  • خبرگزاری فارس
موضوع خبر :
  • زرندیه
  • نهضت ملی
  • بنیادمسکن
  • پرندک
اشخاص :
  • رییس بنیاد مسکن شهرستان
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بهره‌برداری از 2 واحد طرح نهضت ملی مسکن در زرندیه چیست؟

سوال: