بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

مشکلات قرار گرفتن مسکن ملی محلات در مسیر مسیل, در حال برطرف شدن است

تاریخ ارسال : 1402/06/11

مشکلات قرار گرفتن مسکن ملی محلات در مسیر مسیل, در حال برطرف شدن است

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: مشکلات قرار گرفتن در مسیر مسیل نیز با همکاری شهرداری در حال برطرف شدن است.

علی عسگری، در جریان بازدید از طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: پروژه ۲۸۸ واحدی فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن شهرستان محلات در حال انجام است. این پروژه مشکلاتی در تخصیص زمین داشت که با همکاری اداره راه و شهرسازی و شهرداری شهرستان محلات، بخشی از زمین آن آزاد شده و تحویل بنیاد مسکن شده و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: این پروژه ۲۸۸ واحدی با دو پیمانکار در قالب ۱۵۲ واحد و ۱۳۶ واحد در حال انجام است. مساحت زمین حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع بوده و ۳۶ بلوک ۸ واحدی در آن احداث خواهد شد. برای تمامی واحدها انباری و پارکینگ پیش‌بینی شده و مساحت هر واحد حدود ۹۰ متر مربع خواهد بود.

وی ادامه داد: با پیگیری و پیشنهاد شهردار شهر محلات، ۲۰ واحد ویژه معلولین و بهزیستی نیز در این سایت پیش‌بینی شده است تا در صورتی که در لیست متقاضیان قرار داشته باشند، به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: پروژه از سوم تیر ماه سال جاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۴ ماه آینده به اتمام برسد. با تفکیک پروژه به دو پیمانکار سرعت کار افزایش خواهد یافت. در پایین دست پروژه مشغول آماده‌سازی، خاک‌برداری و پِی‌کنی برای ۲۸۸ واحد دوم هستیم.

عسگری گفت: مشکلات قرار گرفتن در مسیر مسیل نیز با همکاری شهرداری در حال برطرف شدن است. با توجه به اینکه مساحت این منطقه حدود ۲۵ هکتار بوده و هزار و ۲۰۰ واحد در آن احداث خواهد شد، میزان حداقلی فضاهای آموزشی و فضای سبز طراحی شده توسط مشاور برای پروژه رعایت شده است. قطعه سهم ۱۰ درصدی شهرداری به نیز مشخص شده است.

وی در خصوص میزان آورده متقاضیان تا پایان طرح نیز اظهار کرد: از آنجا که این واحدها به صورت بنیاد ساخت بوده، میزان آورده بر اساس بهای تمام‌شده ساخت تعیین خواهد شد. با وجود اینکه تمامی درخواست‌های بانک ملت را انجام دادیم تاکنون یک ریال وام نیز پرداخت نکرده است.

سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: وام ۵۵۰ میلیون تومانی مسکن ملی مصوبه مجلس و قانون بوده و عدم پرداخت آن از سوی بانک‌ها جای سوال دارد.

وی ادامه داد: بانک پاسارگاد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان وام پرداخت کرده است که یک درصد آن به مسکن اختصاص یافته که تخلفی آشکار است. دود این تخلف آشکار به چشم مردم خواهد رفت و این مسئله تورم‌زاست. بانک مرکزی باید به این مسئله ورود پیدا کرده و این مسئله را سامان دهد. مشکل تسهیلات بانکی این واحدها و سهم شهرداری باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایسنا
موضوع خبر :
  • مرکزی
  • علی عسگری
  • بنیادمسکن
  • مسکن ملی
  • نماینده محلات و دلیجان
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد مشکلات قرار گرفتن مسکن ملی محلات در مسیر مسیل, در حال برطرف شدن است چیست؟

سوال: