بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

بهره‌برداری از طرح هادی استان اردبیل به ارزش 380 میلیارد ریال در هفته دولت

تاریخ ارسال : 1402/06/06

بهره‌برداری از طرح هادی استان اردبیل به ارزش 380 میلیارد ریال در هفته دولت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: در هفته دولت سال جاری, 380 میلیارد ریال طرح هادی روستایی در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

حامد کیخسروی  اظهار کرد: در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سطح استان اردبیل طرح‌های هادی روستایی به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید و در بخش عمرانی بهره‌برداری نهضت ملی مسکن در چند شهرستان و آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، سنگ‌فرش و سایر فعالیت‌های عمرانی از دیگر اقدامات در هفته دولت سال جاری خواهد بود.
وی افزود: استان اردبیل یک‌هزار و ۸۵۹ روستا وجود دارد که یک‌هزار و ۱۳۲ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و با اولویت در این روستاها اجرای طرح هادی را شاهد هستیم و طرح هادی ۸۲۰ روستای دیگر استان در دستور کار است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده روستایی گفت: در حوزه صدور سند مالکیت مسکن روستایی استان اردبیل، در سال‌های بیش از ۱۰۶ هزار جلد سند تک برگ در قالب ۴۹۷ روستا ۲۵ شهر صادر شده و تبدیل دفترچه مالیک مسکن روستایی به سند تک جلد رایگان انجام می‌شود و روستاییان عزیز استان اردبیل به دریافت سند مالکیت سند مسکن خود اقدام کنند.
کیخسروی تصریح کرد: ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که تاکنون ۶۴ درصد آن مقاوم‌سازی شده است و در این حوزه میانگین کشوری ۵۰ درصد است.
وی گفت: در همه شهرهای استان ساخت مسکن نهضت ملی با مسئولیت و مأموریت بنیاد مسکن در حال انجام است که از بین ۳۵ هزار و ۵۸۲ نفر ثبت‌نام شده، ۹ هزار و ۹۵۰ نفر حائز شرایط و پالایش دقیق آماری شدند که پنج هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها واریزی اولیه را انجام دادند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد برای پنج هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی مسکن ملی پروژه تعریف کردیم و در شهر اردبیل نیز در قالب شهرک سردار سلیمانی ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد به همت بنیاد مسکن در ۱۷ زون و ۱۰۰ بلوک ۲۴ واحدی با طراحی و معماری روز دنیا شروع شده است.
کیخسروی ادامه داد: کیخسروی هدف از منظومه‌های روستایی را توسعه یکپارچه و هماهنگ سکونت گاه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محله ای و ناحیه ای و ارتباط بین روستاها و شهرها اعلام کرد و گفت: ارتباط بین زنجیره تولید و مصرف و توانمندسازی مناطق روستایی با تکیه بر محصولات روستایی در قالب این طرح انجام می‌شود.

منبع خبر:
  • خبرگزاری فارس
موضوع خبر :
  • طرح هادی
  • عمران روستایی
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بهره‌برداری از طرح هادی استان اردبیل به ارزش 380 میلیارد ریال در هفته دولت چیست؟

سوال: