بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

307 واحد مسکونی در شهرستان اوز, نیازمند ساخت مجدد

تاریخ ارسال : 1402/06/06

307 واحد مسکونی در شهرستان اوز, نیازمند ساخت مجدد

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان اوز اقدام کند.

سیدعلیرضا حمیدی در جریان بازدید از مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه شهرستان اوز اظهار کرد: کارشناسان بنیاد مسکن ۵۰۹ واحد مسکونی و تجاری را مورد بازدید قرار دادند که به علت شدت خسارت‌ها، ۳۰۷ واحد نیاز به احداث مجدد دارد.

وی افزود: بنیاد مسکن با تخریب و آواربرداری این واحدهای خسارت‌دیده با مشارکت ساکنان و شهروندان نسبت به اعطای تسهیلات اقدام خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: ۱۶۲ واحد مسکونی نیز در این زلزله خسارت‌های ترمیمی دیده است که این واحدهای مسکونی نیز در فهرست ترمیم و تعمیرات قرار دارد و با تصویب منابع مالی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه ۱۷ مورد واحد مسکونی بدون آسیب و ۲۳ مورد تجاری در ارزیابی‌ها بررسی شد، ادامه داد: در مجموع ۵۰۹ واحد مسکونی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفته است و بعد از ارسال این آمارها به ستاد بحران، همچنان افرادی به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند تا واحدها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد و ما این آمادگی را داریم تا ارزیابی را در بخش‌هایی از شهرستان که خسارت دیده است، ادامه دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در مورد اعطای مصالح ساختمانی و مشاوره در ساخت واحدها گفت: با تأمین مصالح بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود سیمان رایگان و مصالح مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، همچنین بنیاد مسکن نسبت به صدور مجوزهای ساخت برای واحدهای خسارت‌دیده اقدام کرده است.

منبع خبر:
  • ایمنا
موضوع خبر :
  • مسکن روستایی
  • بازسازی
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 307 واحد مسکونی در شهرستان اوز, نیازمند ساخت مجدد چیست؟

سوال: