بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

3100 واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

تاریخ ارسال : 1402/06/06

3100 واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تا کنون سه هزار و 100 واحد با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 13 هزار و 950 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرشید ریاحی گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۲۴۷ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است که از این تعداد یک هزار و ۶۹۷ واحد بنیاد ساخت بوده و تاکنون از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همچنین احداث ۶ هزار و  ۶۵۰ واحد نیز در سال جاری آغاز خواهد شد، ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای شهرکرد، فرخشهر و بروجن به صورت بنیاد ساخت و در ۴۵ شهر دیگر استان با واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح گروه‌ ساخت انجام می‌شود. 

وی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تا کنون سه هزار و ۱۰۰ واحد با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شده و به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

ریاحی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ واحد نیز در حال احداث است و عملیات اجرایی مابقی واحدها نیز به پس از تامین اعتبار و ارائه تسهیلات آغاز خواهد شد.

اجرای ۶۹۶ طرح هادی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر ۶۴ طرح هادی در روستاهای استان تهیه و بازنگری شده و همچنین ۶۹۶ طرح هادی با اعتبار ۲۴۷ میلیارد تومان اجرا شده است و در همین راستا در هفته دولت سال جاری ۴۵ طرح هادی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح و تعداد ۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ۲ سال اخیر هفت هزار و ۹۷۶ جلد سند مالکیت صادر شده که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۲ جلد سند روستایی و چهار هزار و ۴۷۴ جلد سند شهری است و  ۷۰۹ قطعه زمین به مساحت ۲۱۷ هزار مترمربع به متقاضیان دارای شرایط جهت احداث واحد مسکونی واگذار شده است.

منبع خبر:
  • خبرگزاری فارس
موضوع خبر :
  • طرح هادی
  • عمران روستایی
  • مسکن روستایی
  • نهضت ملی
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 3100 واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد چیست؟

سوال: