بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

استان بوشهر تمام سهمیه تسهیلات را جذب کرده است

تاریخ ارسال : 1402/05/30

استان بوشهر تمام سهمیه تسهیلات را جذب کرده است

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخگویی مدیران به رسانه های استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت اجرایی کردن برنامه نهضت ملی مسکن است عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در طرح مسکن روستایی و شهرهای زیر ۱۰۰ نفر به تعهد ۲ ساله خود مبنی بر احداث پنج هزار واحد مسکونی عمل کرده است.

علیرضا مقدم با اعلام به اینکه این آمار دو ساله تا شهریور ماه ۱۴۰۲ بوده است افزود: از این تعداد سهمیه، ۲هزار و ٧١١ فقره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و یک هزار و ٢٣٧فقره تسهیلات متمم یک صد میلیون تومانی بوده که این سهمیه توسط ٩ بانک عامل در استان به طور کامل جذب شده است.
مقدم با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون واحد مسکن در کل شهرها و روستاها در کشور در دست احداث است، بیان کرد: در تقسیم بندی اجرایی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر متولی کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کل کشور و شهرهای ۱۰۰ هزار نفر متولی اداره راه و شهرسازی و شهرهای جدید متولی شرکت شهرهای جدید انجام وظیفه می‌کنند.

این مقام مسؤول گفت: در هفته دولت از اعتبارات سال جاری، یک هزار و ٨٨۵ واحد از طرح مسکن روستایی و ۴۴۲ واحد از محل تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در تفاهم‌نامه احداث مسکن روستایی با بنیاد مستضعفان علاوه بر وام ۲۰۰ میلیون تومانی کم بهره، ۵۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.
علیرضا مقدم افزود: دو تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان برای این افراد در نظر گرفته شده که بیشترین سهم را شهرستان تنگستان و دشتستان برخوردار بوده‌اند.
مقدم افزود: سهمیه استان از ۲۰ هزار مسکن روستایی طبق تفاهم‌نامه ۵۶۵ واحد بوده که تاکنون ۴۴۲ واحد آن آماده بهره‌برداری شده که استان بوشهر در رده‌بندی کشوری رتبه اول جذب تسهیلات روستایی را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مقاوم سازی آمار استان بوشهر ۳ درصد از کشور بیشتر است، گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون از ٧۴هزار و ١١ واحد روستایی، ۴۶هزار و ۴۵۶واحد مقاوم سازی شده که نشان دهتده مقاوم سازی ۶۳ درصد منازل روستایی این استان است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: واجدین شرایط می توانند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در روستاها با مراجعه به بنیاد مسکن برای ثبت نام دریافت تسهیلات طرح مسکن نام‌نویسی کرده و از تسهیلات ارزان قیمت آن بهرمند شود.
 مقدم عنوان کرد: در خصوص مسکن شهری٣ هزار و ٣٣ واحد در استان بوشهر ،طرح  نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تخصیص پروژه بوده است که ۲هزار و ٩٠٢ واحد شروع عملیات اجرایی شده و دارای میانگین پیشرفت فیزیکی تا ۶۸ درصد است.
مقدم بیان کرد: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکن آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه در شهرها زیر ۱۰۰ هزار نفر به تعداد متقاضیان زمین‌های ویلایی واگذار می‌شود افزود: با شروع ثبت نام تعداد متقاضیان ۲۵۰۰ نفر بودند که نام آنها ثبت شده است و در زمان معین زمین‌های ویلایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: در بحث جوانی جمعیت برای کسانی که سه فرزند دارند زمین به صورت رایگان واگذار می‌شود.

 

موضوع خبر :
  • وام روستایی
  • مسکن روستایی
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد استان بوشهر تمام سهمیه تسهیلات را جذب کرده است چیست؟

سوال: