بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

تشکیل پرونده مقاوم‌سازی مساکن روستایی مراغه بدون مراجعه به شهر

تاریخ ارسال : 1402/05/28

تشکیل پرونده مقاوم‌سازی مساکن روستایی مراغه بدون مراجعه به شهر

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه برای اعزام گروه سیار جهت تشکیل پرونده مقاوم‌سازی و صدور سند برای مساکن روستایی اعلام آمادگی کرد و گفت: هدف کاهش تردد روستاییان به شهر و تسهیل روند مقاوم‌سازی و صدور سند مالکیت برای مساکن روستایی است.

«خلیل احمدیان افزود: کافی است تا روستاییان از طریق تلفن با بنیاد مسکن شهرستان تماس بگیرند و برای مقاوم‌سازی یا دریافت سند مالیکت اعلام آمادگی کنند تا گروه سیار بنیاد مسکن به سراغ آنان برود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سهمیه مقاوم‌سازی مساکن روستایی شهرستان در سال جاری یکهزار و ۲۵ واحد است، اظهار کرد: تاکنون برای بهسازی و مقاوم‌سازی ۸۷۵ واحد تشکیل پرونده شده است.

وی با اشاره به اینکه باقیمانده سهمیه شهرستان در سال جاری نیز در دست اقدام است، اضافه کرد: اگر بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند، روند مقاوم‌‍‌سازی به صورت مطلوب طی خواهد شد.

«احمدیان» از مدیران بانک‌های شهرستان خواست تا در زمینه مقاوم‌سازی مساکن روستایی مشوق اهالی باشند و ادامه داد: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی از تحمیل بار مالی به دولت در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه جلوگیری کرده و از جان و مال اهالی نیز صیانت می‌کند.

وی این را هم بیان کرد که در صورت همکاری بانک‌ها، طی ۱۰ سال آینده تمامی خانه‌های روستایی شهرستان بهسازی و مقاوم‌سازی می‌شود و در صورتی که اعطای تسهیلات بانکی در زمینه مستمر نباشد، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستا افزایش خواهد یافت.

پارسال ۵۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در روستاهای مراغه مقاوم‌سازی، و علاوه بر آن گام‌های دیگری نیز برای توسعه روستایی شهرستان بر اساس اینفوگرافیک زیر برداشته شد.

 

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایرنا
موضوع خبر :
  • مقاوم سازی
  • مسکن سازی
  • مراغه
اشخاص :
  • رییس بنیاد مسکن شهرستان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد تشکیل پرونده مقاوم‌سازی مساکن روستایی مراغه بدون مراجعه به شهر چیست؟

سوال: