بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

انتصاب « غلامرضا صالحی » بعنوان رییس بنیاد مسکن

تاریخ ارسال : 1402/05/23

انتصاب « غلامرضا صالحی » بعنوان رییس بنیاد مسکن

طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه و رییس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، « غلامرضا صالحی » به عنوان رییس جدید این نهاد منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در مراسمی که به همین منظور روز یکشنبه مورخ 22 مرداد ماه در سالن اجتماعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، از زحمات «اکبر نیکزاد» تقدیر و غلامرضا صالحی به عنوان رییس جدید این نهاد منصوب شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلیمن روحانی نژاد با اشاره به آیه 58 سوره نساء راجع به مدیریت و واگذاری مسئولیت افزود: هیچ مسئولیتی در این جهان پایدار نیست زیرا اگر اینگونه بود به دیگران نمی رسید.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن با تمام وجود و توان در کنار دولت انقلابی و مردمی آقای رئیسی است و از ایشان در پیشبرد هدف ساخت یک میلیون مسکن در سال حمایت می کند. خوشبختانه یک وزیر فرهیخته و جسور و فهیم مسئولیت این مهم در دولت را بر عهده دارد. بنده بیش از 20 سال است که ایشان را می شناسم ایشان بیشترین دغدغه را برای تحقق این مهم دارد و همه تلاش خود را خواهد کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به صحبت های انجام شده از سوی رئیس بنیاد مسکن امید می رود ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور محقق شود. در این خصوص وزیر راه و شهرسازی با تمام وجود تلاش می کند و با فراهم شدن بستر این اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات مهندس نیکزاد در طول دو سال تصدی پُست ریاست بنیاد مسکن گفت:  مهندس صالحی رئیس جدید بنیاد مسکن تداوم دهنده راه مدیر قبلی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن بیان داشت: استعفای آقای نیکزاد به این معنی نیست که ایشان از گردونه اجرایی کشور خارج شود، مطمئناً شما شاهد حضور ایشان در عرصه های دیگر خواهید بود. آقای نیکزاد جزو ابواب جمعی و مدیران بنیاد مسکن است. هر کجا که برود و هر توفیقی که در گذشته داشته یک بخشی از آن برمی گردد به بنیاد مسکن و ما به وجود وی افتخار می کنیم.

وی افزود: مهندس نیکزاد اهلیت انجام کارهای بزرگ را دارد و جزو نیروهای ثابت و لاینفک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محسوب می شود.

روحانی نژاد همچنین در معرفی توانمندی های رئیس جدید بنیاد مسکن گفت: مهندس صالحی تمام فرآیندهای بنیاد مسکن را طی کرده و بخوبی با ماموریت ها و وظایف این دستگاه آشناست.

در این مراسم اکبر نیکزاد نیز با اشاره به اقدامات انجام شده طی دوسال گذشته در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در این مدت ۲۵ سیل، هشت زلزله و یک طوفان را در کشور شاهد بودیم که با تدابیر انجام شده، حتی یک مورد تبدیل به بحران نشد.

وی با اشاره به نوسازی بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، بیان‌داشت: در این مدت ساخت ۴۸۸ هزار مسکن آغاز شده که از این تعداد ۱۵۸ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل داده شد.

نیکزاد با بیان اینکه در مسکن محرومان نیز تاکنون ۱۴ هزار واحد مسکونی ساخته شده است، افزود: همچنین همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی مصوب است که براساس افق طرح، سالیانه باید طرح هادی چهار هزار روستا بازنگری شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته طرح هادی بیش از ۹ هزار روستا بازنگری و در همین مدت ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سنددار شد.

رییس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه از دانش روز و نخبگان برای تحقق برنامه ها بهره خواهیم برد، گفت: هدف ما این است که این بنیاد را به عنوان یک نهاد موفق و نماد مجاهدت‌های انقلابی به جایگاه شایسته و بهتر ارتقاء دهیم.

در ادامه مهندس صالحی رییس بنیاد مسکن ضمن تشکر از حسن اعتماد اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: فرآیند و ساختارهای موفق و کارآمد را توسعه و تعمیق بخشیده و با خلاقیت و تلاش جسورانه به سمت رشد و تعالی در حوزه وظایف بنیاد حرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که به فضل الهی و با نیّت خالصانه و اهتمام جمعی می توانیم بنیاد مسکن را همچون گذشته به عنوان یک نهاد موفق و نماد مجاهدات انقلابی به جایگاه شایسته و بهتر ارتقاء دهیم و در پیشرفت اهداف و آرمان های امام راحل در افتتاح حساب 100 به عنوان یک ملجا برای محرومین بی سرپناه مشمول تأییدات خاصه حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

 

 

 

 

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • انتصاب
اشخاص :
  • رییس بنیاد مسکن
  • نماینده ولی فقیه بنیاد مسکن
  • معاونین
  • اعضاء شورای مرکزی
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (2)

نظر شما در مورد انتصاب « غلامرضا صالحی » بعنوان رییس بنیاد مسکن چیست؟

سوال: