بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

247 روستای استان زنجان در مسیر سیلاب قرار دارد

تاریخ ارسال : 1402/05/17

247 روستای استان زنجان در مسیر سیلاب قرار دارد

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۲۴۷ روستای استان در مسیر سیلاب قرار دارد و برای ایمن سازی آنها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رضا خواجه ای در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، افزود: تلاش می شود روستاهای هدف را با توجه به منابع محدود طبق برنامه ریزی ها ایمن سازی کنیم.

وی اضافه کرد: برای پیشبرد برنامه ها در حوزه ایمن سازی روستاهای در معرض سیل به دنبال تامین منابع مالی مورد نیاز هستیم.

خواجه ای همچنین با تاکید بر اینکه آورده مردم در نهضت ملی مسکن نقش بسزایی در پیشبرد برنامه های این حوزه دارد، اضافه کرد: در زمان حاضر تسهیلات مسکن با توجه به تورم به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسوول ادامه داد: در کنار این مبلغ، باید متقاضیان نیز آورده داشته باشند که مصوبه ملی است و همراهی نکردن آنها مشکلاتی به دنبال دارد.

خواجه ای با تاکید بر اینکه بر تسیهلات پرداختی برای مقاوم سازی روستاها نظارت می شود، افزود: این واحدها تحت نظر مهندسان ناظر روستاها و با مصالح استاندارد ساخته می شود.

وی با بیان اینکه روند اجرای طرح های هادی در استان روند رو به رشدی دارد، اظهار داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح هادی در کشور ۴۸ درصد است که این میزان در استان به ۶۴ درصد می رسد.

این مسوول خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات عمرانی را در روستاها در چند فاز و مبتنی بر اولویت انجام می دهد به طوری که طرح هادی در ۴۲۰ روستای استان اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: متاسفانه اعتبارات از محل استانی و شورای برنامه ریزی شهرستانی در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد که بسیار محدود است.

 

موضوع خبر :
  • بازسازی
  • سیل
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 247 روستای استان زنجان در مسیر سیلاب قرار دارد چیست؟

سوال: