بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

تخصیص زمین برای احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی در بوشهر

تاریخ ارسال : 1402/05/17

تخصیص زمین برای احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی در بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین برای احداث ۴۱۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است.

علیرضا مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این شمار واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن سه هزار پروژه طی ۲ سال گذشته تعریف شده که از این شمار عملیات اجرایی 2899 واحد شروع شده،یک هزار و ۸۳۱ واحد در مرحله تکمیل فونداسیون، ۷۴۸ واحد اسکت، ۱۷۰ واحد سفت کاری، ۸۴ واحد نازک کاری و ۸۴ واحد نیز تکمیل و تحویل شده است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی 1100 واحد مسکونی نیز به تازگی آغاز شده است و تلاش می‌شود این واحدهای مسکونی در سریع‌ترین زمان تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهربا بیان اینکه هزینه ساخت هر واحد مسکونی در شهرهای استان ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است گفت: افزون بر وام ۵۵۰ میلیون تومانی باید مابقی اعتبارات ساخت از آورده متقاضی تأمین شود.

مقدم اضافه کرد: با توجه به اینکه واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن از محل تامین سهم آورده متقاضی و تسهیلات بانکی احداث می‌شود انتظار می‌رود افراد نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند.

وی با اشاره به الحاق زمین دولتی به محدوده شهرها و روستاها برای ساخت مسکن و واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان اضافه کرد: استان بوشهر در ساخت و تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن رتبه برتر کشوری دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به حساب ۱۰۰ امام (ره) گفت: سال گذشته با مشارکت خیران و مردم۱۷۰ میلیارد ریال از طریق این حساب به محرومان کمک کردند.

وی یادآور شد: همچنین ۴۲۰ دستگاه کولر گازی با مشارکت مردم و خیران برای محرومان این استان تهیه شده است.

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایرنا
موضوع خبر :
  • واگذاری زمین
  • نهضت ملی
اشخاص :
  • مدیرکل بنیاد مسکن استان
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد تخصیص زمین برای احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی در بوشهر چیست؟

سوال: