بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

500 واحد مسکونی تحویل بیماران پروانه‌ای می‌شود

تاریخ ارسال : 1402/04/26

500 واحد مسکونی تحویل بیماران پروانه‌ای می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور برای خانواده‌های دارای یک بیمار «ای بی» در نظر گرفته شده و تا پایان امسال هم تحویل می‌شود.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به مناسبت هفته بهزیستی درباره مسکن معلولان اظهار کرد: موضوع مسکن در خانواده‌ها خیلی مهم است؛ اما در خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی به‌مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: متأسفانه برخی خانواده‌ها یک معلول و برخی خانواده‌ها هم دو معلول دارند و این، مسکن دار شدن آنها را سخت‌تر می‌کند که ما از سال ۱۳۹۴ موضوع را در دستور کار قرار دادیم و تفاهم‌نامه چندجانبه‌ای بین سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بحث طراحی و ساخت واحدهای ویژه معلولان از سال ۱۳۹۴ بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفت عنوان کرد: ما فردا در شهر کرمانشاه ۱۴ هزارمین واحد را که برای دو معلولان کشور ساخته شده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس سازمان بهزیستی کشور و بنده افتتاح خواهیم کرد.

نیکزاد با بیان اینکه سالانه ۱۵۰۰ واحد برای خانواده‌های دو معلول یا بیشتر ساخته شده گفت: در حال حاضر تیم‌های پزشکی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در خصوص معلولان کارهای اساسی انجام می‌دهند تا شاهد تولد حتی یک نوزاد معلول هم نباشیم؛ اما به‌هرحال خانواده‌های دارای یک معلول و دو معلول در حوزه مسکن به‌شدت تحت‌فشار هستند و باید مسکن آن‌ها تأمین و مناسب‌سازی شود.

وی یادآور شد: ۵ تا ۱۰ درصد از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن متعلق به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) است و برای استفاده خانواده‌های معلول نیز مناسب‌سازی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: با عنایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شده خانواده‌هایی که دارای یک بیماری بی (پروانه‌ای) هستند در رده خانواده‌های دو معلول و بیشتر با همان تسهیلات و بلاعوض‌ها قرار گیرند لذا ۵۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور برای خانواده‌های دارای یک بیمار «ای بی» در نظر گرفته شده و تا پایان امسال هم تحویل می‌شوند.

در ادامه، دکتر فائقی معاون مؤسسات خیریه، اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: بحث اشتغال و توانمندسازی افراد جزو رویکردهای اساسی دولت و سازمان بهزیستی است.

وی افزود: با یاری شرکای اجتماعی و خیرین و کارفرمایان در استان تهران به‌جرئت می‌توان گفت که اگر افراد معلول، زن سرپرست خانوار و یا معتاد بهبودیافته و یا فرزند تحت پوشش بهزیستی بخواهد شرایط اشتغال داشته باشد و توانمند شود حتماً اشتغال مستقیم پایداری را برای آنها ایجاد خواهیم کرد.

معاون مؤسسات خیریه، اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان تهران یادآور شد: طبق قانون بودجه، برای هر معلول و هر زن سرپرست خانوار و به‌طورکلی جامعه هدف ما که بخواهد حرفه و شغلی را برای خودش داشته باشد تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین کارفرمایانی که برای جامعة هدف ما اشتغال‌زایی کنند تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر کارفرمایی بتواند مددجویان ما را سرکار ببرد حق بیمه مددجو را هم خود ما پرداخت خواهیم کرد.

منبع خبر:
  • خبرگزاری برنا
موضوع خبر :
  • 500
  • واحد
  • مسکونی
  • تحویل
  • بیماران
  • پروانه‌ای
  • می‌شود
اشخاص :
  • رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 500 واحد مسکونی تحویل بیماران پروانه‌ای می‌شود چیست؟

سوال: