بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد بندر امام خمینی با ساخت 5 هزار مسکن

تاریخ ارسال : 1402/04/21

بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد بندر امام خمینی با ساخت 5 هزار مسکن

   مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان: عملیات ساخت ۵ هزار مسکن در بندر امام خمینی باهدف بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد این شهر درحال اجرا است.

 روح الله عمادی درخصوص اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی در حوزه ساخت و بهسازی مسکن در بندر امام خمینی و مسجدسلیمان و سایر شهرستان‌های استان گفت: بزرگ‌ترین کار بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای و فضا‌های ناکارآمد در کشور در بندر امام خمینی درحال اجرا است.

 وی افزود: این موضوع از زمانی بیشتر نمود پیدا کرد که بارندگی بی سابقه در آذرماه سال ۱۳۹۹ رخ داد و آبگرفتگی معابر و منازل سبب بروز مشکلات زیاد برای ساکنان این شهر شد.

 عمادی به بازدید‌ها و پیگیری‌ها برای رفع مشکلات به وجود آمده در بندر امام خمینی اشاره کرد و ادامه داد: برای ۵ هزار واحد مسکونی تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار بانک‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان قرار گرفت و با تعامل صورت گرفته میان دستگاه‌های اجرایی، شاهد ساخت حدود ۳ هزار مسکن در این شهر هستیم که تعدادی از آن‌ها در مرحله نازک کاری قرار دارند.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اهدای زمین رایگان به ساکنان برخی مناطق بندر امام خمینی، اضافه کرد: این کار باعث شد مشکل فضا‌های ناکارآمد، دسترسی‌های نامناسب، ساختمان‌های قدیمی و فرسوده و آسیب پذیر از کوچکترین حوادث و خطر از دست رفتن جان شهروندان رفع شود.

این مقام مسئول می‌گوید: زیرساخت‌های لازم از جمله؛ آب، برق، شبکه فاضلاب، فضا‌های عمومی و... با تلاش بنیاد مسکن و دستگاه‌های اجرایی متولی در بندر امام خمینی با رصد و پیگیری‌های استاندار خوزستان و معاون عمرانی وی و همچنین پیگیری‌ها و بازدید‌های مکرر رئیس بنیاد مسکن کشور درحال اجرا است.

وی گفت: باتوجه به روند مطلوب پیشرفت ساخت و ساز در بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد بندر امام خمینی، امیدواریم آواربرداری منازل باقیمانده با همکاری شهروندان انجام و شرایط برای رفاه حال مردم این شهر و سکونت در منازل ایمن فراهم شود.

به گفته عمادی؛ بانک‌های عامل به متقاضیان دارای شرایط حدود ۳ هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت، به حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی و به ۷ هزار واحد مسکونی تسهیلات معیشتی پرداخت کرده اند.  

منبع خبر:
  • خبرگزاری صداوسیما
موضوع خبر :
  • بازسازی
  • بافت‌های
  • حاشیه‌ای
  • ناکارآمد
  • بندر
  • امام
  • خمینی
اشخاص :
  • مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان
حوزه متولی :
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد بندر امام خمینی با ساخت 5 هزار مسکن چیست؟

سوال: