بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

پایان ساخت 980 واحد مسکونی زلزله زده در اندیکا در آینده نزدیک

تاریخ ارسال : 1402/04/21

پایان ساخت 980 واحد مسکونی زلزله زده در اندیکا در آینده نزدیک

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان: عملیات ساخت ۹۸۰ واحد مسکونی زلزله زده در مناطق شهری و روستایی اندیکا به زودی به پایان می‌رسد.

مهرماه سال ۱۴۰۰ زلزله‌ای نسبتا شدید در اندیکا رخ داد و سبب تخریب و آسیب دیدن منازل مسکونی در بخش‌های شهری و روستایی این شهرستان شد.

 در روز‌های ابتدای پس از وقع زمین لرزه، کار ساخت و ساز مسکن در مناطق زلزله زده اندیکا که از پیش از آن از چوب و گل و لیر بودند، از سوی بنیان مسکن انقلاب اسلامی خوزستان آغاز شد.

از دیگر کار‌های انجام شده پس از سفر رئیس جمهور به مناطق زلزله زده اندیکا از جمله روستای زاووت، راه روستایی ساخته شد، این درحالی است که پیش از ماشین تردد از این مسیر با سختی زیاد انجام می‌شد.

روح الله عمادی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در زلزله سال ۱۴۰۰ اندیکا، حدود ۸۰۰ مسکن روستایی و ۱۸۰ واحد مسکن شهری آسیب دیدند که با پیگیری‌های انجام شده در سطح استانی و ملی، ۱۸۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن شهری و ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد، اقساط ماهانه یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بازپرداخت ۲۰ ساله اختصاص یافت که مابقی سود وام نیز از سوی دولت به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

 وی به پرداخت مبلغ ۶۰ میلیون تومان به آسیب دیدگان از زلزله اشاره کرد و افزود: مابقی سود بانکی نیز مدت زمان ساخت مسکن نیز ۳ سال نظر گرفته شده است. 

عمادی اختصاص و پرداخت تسهیلات مازاد برای منازل زلزله زده را از دیگر خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان به زلزله زدگان اندیکا برشمرد و ادامه داد: درحال حاضر حدود ۹۵ درصد کار ساخت و ساز به پایان رسیده و عملیات ساخت ۹۸۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در این شهرستان رو اتمام است.

 البته باوجود اعطای تسهیلات، مشکلاتی وجود دارند که از آن جمله می‌توان به نیمه کاره ماندن عملیات ساخت و ساز منازل به دلیل کمبود بودجه اشاره کرد.

 وی در پاسخ به این سوال که "خانه‌های ساخته شده در چه مرحله‌ای به مالکان تحویل داده می‌شوند؟ " گفت: تسهیلاتی که از سوی دولت و بنیاد مسکن در نظر گرفته می‌شود و بانک‌های عامل به افراد دارای شرایط پرداخت می‌کنند، درصورتیکه مساحت ساختمان‌ها متناسب با میزان اعتبار باشد، بدون شک به مرحله نازک کاری می‌رسند، ولی مساحت ساختمان برخی از متقاضیان به میزانی است که میزان اعتبار و تسهیلات کافی نیست و ممکن است در مرحله دیوارچینی و قبل از نازک کاری، با کمبود بودجه مواجه شوند.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان می‌گوید: در این شرایط لازم است متقاضی آورده‌های خود را برای تکمیل ساخت و ساز هزینه کند، ولی عموما مساحتی که برای ساخت منازل زلزله زده شهری و روستایی اندیکا در نظر گرفته شده، ۶۰ متر است که با میزان تسهیلات اعطایی به مرحله نازک کاری و قابلیت استفاه می‌رسند.

 این مقام مسئول به تورم زیاد در قیمت مصالح ساختمانی اشاره و اضافه کرد: متقاضیانی که کار ساخت و ساز را با تاخیر آغاز می‌کنند، مشمول هزینه‌های بیشتری می‌شوند و نمی‌توان گفت ساخت ساختمان در یک مرحله مشترک قرار دارند و بسته به زمان آغاز عملیات ساخت، شرایط متفاوتی دارند.

منبع خبر:
  • خبرگزاری صداوسیما
موضوع خبر :
  • پایان
  • ساخت
  • 980
  • واحد
  • مسکونی
  • زلزله
  • زده
اشخاص :
  • مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی o
  • csjhk
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد پایان ساخت 980 واحد مسکونی زلزله زده در اندیکا در آینده نزدیک چیست؟

سوال: