بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

130 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ثبت‌نام و پالایش شدند

تاریخ ارسال : 1402/03/09

130 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ثبت‌نام و پالایش شدند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: در شهرهای زیر ۵۰ هزار جمعیت برنامه‌ریزی برای طرح نهضت ملی مسکن با بنیاد مسکن بوده که تقریباً بیش از ۱۳۰ هزار متقاضی در سطح استان اصفهان، ثبت‌نام و پالایش شده‌اند.

 

 

 

 

 

غلامرضا اسماعیلی مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد مسکن اردستان، اظهار داشت: در حوزه نهضت ملی مسکن که بنیاد مسکن وظیفه کارگزاری آن را برعهده دارد و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی برای طرح نهضت ملی مسکن با بنیاد مسکن بوده که تقریبا بیش از ۱۳۰ هزار متقاضی ثبت‌نام و پالایش شده و بیش از ۳۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این تعداد واحدهای برنامه‌ریزی شده در سطح استان یا به‌صورت ساخت توسط بنیاد مسکن بوده و یا اینکه در قالب تحویل زمین به مردم بوده است که زمین و تسهیلات به متقاضی داده و سپس با نظارت بنیاد مسکن ساخت انجام می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امید می‌رود بتوانیم در سطح استان به سهمیه‌ای که توسط دولت تخصیص داده شده، دست پیدا کنیم و بر اساس مصوبات اولیه تسهیلات نهضت ملی مسکن تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان بوده که طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار این مبلغ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که البته هنوز به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح کرد: براساس قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی، بنیاد مسکن متولی سنددار کردن بافت مسکونی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده که در اکثر روستاها این اتفاق افتاده است.

ساخت مسکن کریمان در شهرستان اردستان در حال اجرا است

سید محمدهادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در ادامه این جلسه گفت: بنیاد مسکن از جمله نهادهای بزرگ بوده و امام راحل در خصوص این نهاد آینده‌نگری‌های فوق‌العاده‌ای داشتند و وجود این نهادها نشان‌دهنده دید عمیق و وسیع امام راحل بوده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های مهمی از جمله ساخت مسکن کریمان توسط بنیاد مسکن در شهرستان اردستان در حال اجرا است و در این شهرستان در حوزه مسکن مشکلاتی را نیز داریم و همچنین به‌لحاظ جوانی در شهرستان نیز با مشکل مواجه هستیم و اردستان یکی از شهرهای پیر استان است.

احمدی‌طبا تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد جمعیت اردستان میان‌سال و کهن‌سال هستند و این از موضوعات نامناسب بوده که یکی از دلایل آن می‌تواند کمبود امکانات باشد.

فرماندار اردستان ادامه داد: در سال گذشته در حوزه روستایی، گره مشکل روستای تلک‌آباد بعد از ۲۰ سال باز شد و ۷ هکتار الحاق زمین برای این روستا انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه الحاقات زمین اتفاقات خوبی را در این شهرستان شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: کارهای ناتمام و بر زمین مانده بسیاری در این شهرستان وجود دارد بنابراین می‌طلبد که صبورانه برای کارها برنامه‌ریزی انجام شود.

 

 

منبع خبر:
  • خبرگزاری فارس
موضوع خبر :
  • 130
  • هزار
  • متقاضی
  • نهضت
  • ملی
  • مسکن
  • استان
اشخاص :
  • مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان
حوزه متولی :
  • معاونت مسکن و عمران شهری
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد 130 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ثبت‌نام و پالایش شدند چیست؟

سوال: