بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

سفر دو روزه معاون پشتیبانی بنیاد مسکن به هرمزگان؛ از سفر به قشم تا بررسی پروژه ها و تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن هرمزگان

تاریخ ارسال : 1402/03/09

از سفر به قشم تا بررسی پروژه ها و تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن هرمزگان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفری دو روزه به استان هرمزگان از پروژه های در حال اجرای بنیاد مسکن در این استان بازدید کرد.

باقرپور نجف آبادی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و یزدان پناه مدیرکل دفتر امور مالی ستاد مرکزی جهت هماهنگی و بررسی احداث کارخانه فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بررسی عملکرد استان در پروژه های در دست اقدام و پایش عملکرد به استان هرمزگان سفرکردند.

سفر دوروزه با برگزاری جلسه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با حضور آقایان باقر پور دکتر باقرپور نجف آبادی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، یزدان پناه مدیرکل دفتر امور مالی ستاد مرکزی ، نوری زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و احمدی پور معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان ، داستانی مدیر عامل منطقه ، پاکزاد معاون توسعه و منایع انسانی ، بنی اسدی مدیر بازار یابی و سرمایه گزاری ، محمد نژاد معاون ذیحساب ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی هرمزگان در سالن جلسات منطقه ویژه برگزار شد.

دکتر باقرپور با بیان اینکه فلسفه وجودی تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه می باشد اظهار داشت : بنیاد مسکن در اساسنامه یک تکلیف قانونی دارد (اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است) ، جهت کاهش بهای تمام شده واحدهای مسکونی احداث شده توسط این نهاد اقدام به تامین و تولید مصالح برای پروژهای تعریف شده و بازسازی واحدهای مسکونی از حوادث طبیعی اقدام نماید.

وی گفت: با مطالعاتی که در کمیسیون اقتصادی بنیاد مسکن با توجه به مصرف فولاد در پروژههای این نهاد به مقدار ۶/۱ میلیون تن فولاد از ۸ میلیون تن ظرفیت تولیدی فولاد کشور و نیاز سنجی صورت گرقته در خصوص تامین فولادی مصرفی در آینده این نهاد تصمیم به احداث کارخانه فولاد گرفته و با تحقیقات میدانی انجام شده استان هرمزگان محل تاسیس کارخانه پیشنهاد شده است.

در ادامه داستانی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی هرمزگان ضمن بیان داشت : تا کنون در خصوص مقدار زمین مورد نیاز و محل زمین جلسات متعددی را با مدیر کل بنیاد مسکن استان در منطقه ویژه داشتیم و با توجه مقدار زمین جهت احداث کارخانه توسط بنیاد مسکن پیشنهاد به واگذاری زمین در فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی می باشد که در حال احداث راه های دسترسی ، تامین آب ، برق و گاز می باشد.

وی سپس در خصوص نحوه واگذاری زمین جهت احداث کارخانه ، تامین قطعات مورد نیاز کارخانه ، تامین مواد اویله جهت تولید توضیحاتی ارائه کرد.

سپس دکتر باقرپور و هئیت همراه از اسکله منطقه ویژه اقتصادی بازدید و از نزدیک در جریان واردات و صادرات منابع معدنی و فلزی قرار گرفتند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شعبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بندرعباس رفته و با پرسنل و شهروندان و مراجعه کنندگان دیدار چهره به چهره داشت.

باقر پور با حضور در جلسه شورای مدیران که با حضور نوری زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، معاونین ، رئیس ادارات و شعب بنیاد مسکن شهرستانها ضمن عرض تبریک سوم خرداد ماه به مناسبت آزاد سازی خرمشهر گفت: هدف از تشکیل این جلسه دیدار با همکاران و مدیران استان هرمزگان و بررسی و مرور عملکرد در حوزه های مختلف می باشد.

نوری زاده گزارش کامل و جامعی از عملکرد بنیاد مسکن استان و پروژه های در دست اقدام ارائه کرد.

دکتر باقرپور عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان را مطلوب ارزیابی کرد و از مجموعه بنیاد مسکن استان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان روز اول سفر به استان هرمزگان باقر پور از پروژه های طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن در شهر بندرعباس واقع در شهرک پیامبر اعظم بازدید و با برگزاری جلسه هایی در کارگاه با پیمانکاران و مشاوران دیدار و گفتگو و رهنمودهای لازم را در خصوص تامین مصالح ، توجه در ساخت و کیفت مطلوب پروژه ها ارائه کرده و از عملکرد بنیاد مسکن و پیمانکاران جهت ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید ملی مسکن در سطح استان تقدیر کرد.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دومین روز سفر کاری به استان هرمزگان به جزیره قشم رفته و با حضور در ساختمان اداری شعبه بنیاد مسکن با همکاران دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه سفر به جزیره قشم از پروژه های انجام شده توسط بنیاد مسکن در شهر قشم ، روستاهای حمیدی ، دفاری و تورگان و همچنین پروژه راهسازی روستای گیاهدان به رمکان که توسط بانک ماشین آلات بنیاد مسکن درحال اجراست بازدید کرد.

دکتر باقر پور معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانها از زحمات و عملکرد مجموعه بنیاد مسکن بویژه مهندس نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان تقدیر و تشکر کرد.

 

 

موضوع خبر :
  • از
  • سفر
  • قشم
  • بررسی
  • پروژه
  • ها
  • تقدیر
اشخاص :
  • معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانها
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد سفر دو روزه معاون پشتیبانی بنیاد مسکن به هرمزگان؛ از سفر به قشم تا بررسی پروژه ها و تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن هرمزگان چیست؟

سوال: