بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن: : 52 درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی شده‌اند

تاریخ ارسال : 1402/03/08

52 درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی شده‌اند

 

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۵۲ درصد خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار مقاوم‌سازی شده که نقش موثری در کاهش خطرات و تلفات ناشی از بلایای طبیعی به خصوص زلزله دارد.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد، در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: بنیاد مسکن که یادگار امام راحل بوه و در طول این سال‌ها، نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را در دستور کار قرار داده است.

 

 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در شهرها طرح جامع شهری و روستاها طرح هادی در حال تهیه است تا تکالیف اراضی در روستاها مشخص شود، افزود: در چهار دهه گذشته خدمات زیادی توسط بنیاد مسکن ارائه شده و ماموریت‌های زیادی هم از سوی دولت و مجلس به این نهاد محول شده است.

 

 

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به هدفگذاری در سال ۱۴۱۰ برای برگزاری جشن ملی نوسازی واحدهای مسکونی در کشور، تصریح کرد: در چند سال اخیر خیرین مسکن‌ساز هم به کمک بنیاد مسکن آمدند و ۲۲ هزار واحد مسکن خیرساز در کشور ساخته‌ شده و در اختیار محرومان قرار گرفته است.

 

 

روحانی‌نژاد گفت: ساخت مسکن برای ۶ هزار خانواده ۲ معلول را با مجموعه بهزیستی تفاهم کردیم که بخش زیادی از این واحدها ساخته شده و تعدادی از آنها در خراسان جنوبی است؛ کار بنیاد مسکن رسیدگی به افراد و موضوعات مختلف است و در خراسان جنوبی برای مسکن طلاب نیز اقدام خوبی صورت گرفته است.

 

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن ادامه داد: برکت حساب ۱۰۰ امام و توجهات مقام معظم رهبری باعث شده در پی حوادثی که در سطح کشور به وجود می‌آید، ساخت مسکن در کوتاه‌ترین زمان مرتفع شود و نیروهای بنیاد مسکن افراد انقلابی، ولایی و جهادی هستند که در حوادث مختلف تا آخرین مرحله ساخت مسکن در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند.

 

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در حکم ابلاغ بنده تاکید کردند که باید نسبت بازسازی واحدهای تخریبی ناشی از بلایای طبیعی اقدام شود و در حال حاضر ۲۳ ستاد بازسازی در کشور مستقر است که تا پایان خرداد، کار ۱۹ ستاد به اتمام می‌رسد و ساخت مسکن در هرمزگان و خوی باقی می‌ماند.

 

 

روحانی‌نژاد بیان کرد: همچنین در طرح نهضت ملی مسکن بیشترین بخش کار برعهده بنیاد مسکن است و در خراسان جنوبی نیز از مجموع ۳۱ شهر استان، ساخت مسکن در ۳۰ شهر برعهده بنیاد مسکن است.

 

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن براساس نیاز و در راستای کمک به دولت در متروسازی، آزادراه ‌سازی و اماکن مقدسه ورود پیدا کرده است، یادآور شد: هدف از سفر به خراسان جنوبی بررسی وضعیت فعالیت‌های بنیاد مسکن از نزدیک است تا حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خطه داشته باشیم.

 

 

بهره‌برداری از طرح بهسازی بافت با ارزش روستای چنشت، دیدار با کارکنان اداره کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی، افتتاح واحد مسکونی طرح محرومان، جلسه با انجمن خیرین مسکن‌ساز استان، افتتاح مسکن معلولان و نشست با اصحاب رسانه از برنامه‌های این سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن است.

 

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایسنا
موضوع خبر :
  • 52
  • درصد
  • خانه‌های
  • روستایی
  • کشور
  • مقاوم
  • سازی شده‌اند
اشخاص :
  • نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن: : 52 درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی شده‌اند چیست؟

سوال: