بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

مدیرکل بنیاد مسکن فارس: تامین مسکن محرومان با همراهی سپاه و نهادهای جهادی امکانپذیر است

تاریخ ارسال : 1402/02/31

تامین مسکن محرومان با همراهی سپاه و نهادهای جهادی امکانپذیر است

 

مدیرکل بنیاد مسکن فارس معتقد است که تامین مسکن محرومان در این استان با همکاری و همراهی سپاه و نهادهای جهادی امکان پذیر است.

سید علیرضا حمیدی در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه احمد ابن موسی (ع) شیراز بر لزوم هم افزایی نهادهای جهادی و انقلابی تاکید و خاطرنشان کرد: تامین مسکن محرومان در استان فارس با همراهی و همکاری سپاه و نهادهای جهادی امکان پذیر است.

او با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن، سیاست محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: عزم جدی مدیران هم بر این است که با توانمندسازی روستاها علاوه بر توقف روند مهاجرت روستائیان به شهرها، زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را نیز فراهم کند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: طبق آخرین سرشماری جمعیت روستایی فارس، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر یعنی معادل ۳۰ درصد جمعیت استان و تعداد روستاهای دارای سکنه این استان نیز افزون بر چهار هزار روستا است. محرومیت زدایی احداث مسکن برای قشر روستایی با مشارکت و همراهی سپاه موضوعی است که با اولویت بیشتری دنبال می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی هدف گذاری شعار «روستای مولد دانش پایه» را راه حل مشکلات در مناطق روستایی دانسته است، افزود: تجمیع سبک زندگی ارزشمند عشایر و روستاییان با علم و دانش روز، زنجیره تولید کاملی را شکل می‌دهد که به ارتقای تولیدات دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر منجر خواهد شد و وقتی ارزش محصول افزایش یافت و سود آن عاید کشاورزان شد، مهاجرت معکوس روستاییان را بدنبال خواهد داشت.

او عنوان کرد: همین رویکرد موجب شده که بنیاد مسکن فارس به معضل حاشیه نشینی در حاشیه شهرها و محرومیت در روستاها ورودی جدی تر داشته باشد و با حضور موثر در مناطق روستایی نهضت کار و تلاش و محرومیت زدایی ررا در روستاهای فارس کلید زده است.

سرهنگ جعفری، فرمانده سپاه ناحیه احمد ابن موسی (ع) شیراز هم ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیر کل بنیاد مسکن فارس ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای برنامه‌های جهادی و محرومیت زدایی بر لزوم استفاد فراگیر از فرصت‌ها دراین عرصه تاکید کرد.

 

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایسنا
موضوع خبر :
  • تامین
  • مسکن
  • محرومان
  • با
  • همراهی
  • سپاه
  • نهادهای
اشخاص :
  • مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد مدیرکل بنیاد مسکن فارس: تامین مسکن محرومان با همراهی سپاه و نهادهای جهادی امکانپذیر است چیست؟

سوال: