بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

تسهیلات برای هر واحد مسکن مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت 200 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکن در استان سمنان پرداخت می‌شود

تاریخ ارسال : 1402/02/30

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت 200 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکن در استان سمنان پرداخت می‌شود

200 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکن در استان سمنان پرداخت می‌شود

 

فلاحی، مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: در کنار وام ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن ملی، بنیاد مسکن نیز با اولویت روستاها ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۸ ساله پرداخت می‌کند.

علیرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مانند مجن، بسطام، امیریه و ... چند گروه داوطلب مسکن ملی وجود دارد، بیان کرد: گروه نخست کسانی هستند که زمین ندارند لذا دولت وظیفه دارد که توسط مسکن و شهرسازی زمین را تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا مراحل تفکیک و واگذاری آن توسط بنیاد مسکن صورت گیرد تا اراضی به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه این گروه بعد از واگذاری زمین، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی نیز دریافت می‌کنند تا ساخت و ساز خودشان را شروع کنند، افزود: امروز گروهی از مردم در همین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان سمنان در حال ساخت خانه‌هایشان هم هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ادامه داد: گروه دوم افرادی هستند که زمین دولتی نیاز ندارند و یا خودشان زمین دارند، این افراد به صورت خود مالکی در سامانه نهضت ملی ثبت نام خواهند کرد و بانک عامل تسهیلات خودشان را هم مشخص خواهند کرد تا پروانه و سند مالکیت شان بارگذاری شود و در نهایت هم تسهیلات پرداخت و متقاضی ساخت خانه را شروع می‌کند.

فلاحی با بیان اینکه بنیاد مسکن در کنار همه این موارد، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را نیز پرداخت می‌کند که در اصل برای مقاوم سازی واحد های روستایی به شمار می‌آید، تاکید داشت: چهار ماه است که این تسهیلات در سراسر استان در حال پرداخت است اما اولویت آنها همانطور که بیان شد مردم روستایی محسوب می‌شود و سپس می‌توانیم به مابقی متقاضیان وام بدهیم.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن معرفی شده‌اند، بیان کرد: یک هزار نفر از این تعداد در مرحله عقد قرارداد حضور داشته و ساختن خانه های خودشان را حتی شروع هم کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه بعد از اینکه وام روستائیان در فقره ۲۰۰ میلیون تومانی مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت شد در کنار آن می‌توانیم به مردم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز وام ها را پرداخت کنیم، افزود: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان سمنان تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی البته سر جای خودش قرار دارد.

فلاحی با بیان اینکه وام های ۳۰۰ میلیون تومانی احتمالاً با دستور وزیر راه و شهرسازی افزایش نیز پیدا کند، ابراز داشت: کارمزد این وام ها ۱۸ درصد است اما وام‌هایی که بنیاد مسکن با اولویت روستاها و سپس شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌کند کارمزد پنج درصد دارد و سه سال هم دوران تنفس خواهد داشت و در ۱۸ سال بازپرداخت می‌شود.

 

موضوع خبر :
  • مدیرکل
  • بنیاد
  • مسکن
  • استان
  • سمنان
  • گفت
  • 200
اشخاص :
  • مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد تسهیلات برای هر واحد مسکن مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت 200 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکن در استان سمنان پرداخت می‌شود چیست؟

سوال: